Firefox zostanie wyposażony w inteligentny filtr reklam
- Janusz Chustecki,
- 28.03.2018, godz. 11:55
Mozilla podała iż zamierza pójść w ślady firmy Google i doda jeszcze w tym roku do jednej z kolejnych wersji przeglądarki Firefox mechanizm analizujący, filtrujący oraz w efekcie blokujący pewne typu reklam.
Oznacza to, że Firefox nie będzie bezwarunkowo wyświetlać wszystkich reklam, ale będzie blokować te, które nie spełniają określanych kryteriów. A decydować będą o tym specjalne filtry, które zablokują automatycznie np. natrętne czy nieuczciwe reklamy albo zawierające treści naruszające prywatność czy dobre obyczaje.
Zastosowane przez Mozillę filtr reklam przypomina ten, który Google wprowadził do swojej przeglądarki w lutym tego roku. Obie firmy podkreślają, że wprowadzony przez nie do przeglądarek mechanizm to filtr, a nie blokada. Blokada pracuje bowiem inaczej. Powoduje, że przeglądarka nie wyświetla absolutnie żadnych reklam, a filtr pracuje inteligentnie i odrzuca tylko określone typy reklam.
Zobacz również:
- WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
- Mozilla stworzyła nową usługę, która usuwa nasze wrażliwe dane z internetu
- Mobilna przeglądarka Firefox dla urządzeń Android wzbogaci się o setki nowych rozszerzeń
Mozilla obiecuje, że mechanizm filtrujący reklamy zostanie wprowadzony albo do przeglądarki Firefox 62 (której premiera ma mieć miejsce 21-go sierpnia), albo do przeglądarki Firefox 63 (której premiera ma mieć miejsce 15-go października).