Facebook zapowiada gruntowny lifting interfejsu

  • Janusz Chustecki,

Kalifornijski gigant technologiczny ogłosił wczoraj, że postanowił gruntownie przebudować interfejs tej największej na świecie sieci społecznościowej, wprowadzając do niej przy okazji kilka nowych rozwiązań.

Już pierwsze informacje świadczą o tym, że będzie to jeden największych liftingów - jeśli nie największy - tego elementu Facebooka w jego całej piętnastoletniej historii.

Facebook zaprezentował projekt nowej szafy graficznej usługi na mającej miejsce w zeszłym tygodniu firmowej konferencji deweloperów F8. I tak już na pierwszy rzut oka można było dostrzec, że kultowy, niebieski pasek menu został zastąpiony biały paskiem (przypominając przez to podobne elementy stosowane w takich aplikacjach, jak Messenger czy Instagram), na którym pojawiły się też nowe opcje wspierające w większym stopniu grupy użytkowników. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownicy będą mogli wysyłać posty do grup bezpośrednio z głównej strony interfejsu.

Zobacz również:

Facebook przeprojektował też i odchudził do 30 MB kod usługi uruchamianej na mobilnych urządzeniach, na których otwiera się ona obecnie jak to określono „błyskawicznie”, to jest w czasie krótszym niż dwie sekundy Podobna modyfikacja ma zostać w najbliższym czasie wprowadzona również do kodu usługi instalowanego na desktopach.

Faceboook wprowadził do usługi nową funkcję noszącą nazwę „Meet New Friends” (Poznaj nowych przyjaciół), która pozwala użytkownikom komunikować się szybko z nieznajomymi należącymi do grup, które nie znajdują się w kręgu naszego zainteresowania.

Facebook wdraża również nowe narzędzia, dzięki którym użytkownicy mogą kupować i sprzedawać towary za pośrednictwem Marketplace (zakupowy hub działający w trybie użytkownik-użytkownik). Użytkownicy mogą wtedy dokonywać płatności bezpośrednio z tego huba i kontrolować wysyłkę towarów bezpośrednio z poziomu sieci społecznościowej.

Zmodyfikowany kod nowej wersji usługi ma trafić do użytkowników w ciągu kilku najbliższych tygodni, tak iż powinni się oni póki co uzbroić w cierpliwość.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com