Exchange Online - znowu offline?

  • IDG News Service,
  • Antoni Steliński,

Usługa Exchange Online po raz kolejny zaliczyła poważną awarię. Z informacji opublikowanych przez sfrustrowanych użytkowników - i potwierdzonych przez Microsoft - wynika, że wczorajszy przestój w działaniu dotyczył głównie klientów z USA i trwał kilka godzin.

Zaraz po pierwszych sygnałach o awarii, na jednym z oficjalnych forów koncernu pojawił się wpis jednego z pracowników działu odpowiedzialnego za Exchange Online: "Od kilkudziesięciu minut docierają do nas sygnały o problemach z dostępem do Exchange Online. Dotyczy to osób korzystający z jednego z amerykańskich centrów danych". To niestety na razie jedyne oświadczenie Microsoftu w tej sprawie - koncern nie publikował kolejnych komentarzy na ten temat.

Warto zaznaczyć, że awaria nastąpiła w dość nieszczęśliwym dla Microsoftu momencie - koncern zaledwie dzień wcześniej tryumfalnie ogłosił na konferencji prasowej, że władze miasta San Francisco zamierzają przesiąść się na chmurowe usługi koncernu z Redmond (w tym m.in. Exchange Online). Przedstawiciele firmy podkreślali, że ich propozycja została wybrana mimo ostrej konkurencji ze strony Google oraz IBM-a.

Zobacz również:

Co więcej, jeszcze dwa dni temu koncern wciąż prowadził analizy, mające wykazać, jakie były przyczyny awarii Exchange Online, do której doszło w ubiegłym tygodniu. "Chciałbym z całego serca przeprosić wszystkich, którym awaria utrudniła pracę, w tym przede wszystkim naszych klientów i partnerów" - napisał wtedy w oficjalnym oświadczeniu Dave Thompson, wiceprezes Microsoft Online Services i główny inżynier działu Business Productivity Online Suite (BPOS).

Microsoft szykuje się właśnie do premiery znaczącej aktualizacji BPOS - nowe wydanie nazywać się będzie Office 365 i ma pojawić się jeszcze w tym roku. Koncern liczy, że dzięki niemu będzie w stanie skutecznie konkurować z Google Docs.

Warto podkreślić, że firmowi administratorzy zwykle dość alergicznie reagują na wszelkie wieści o awarii systemów opartych na chmurze - głównie dlatego, że w momencie wystąpienia problemów użytkownicy kierują reklamacje do nich, a oni nie są w stanie nic zrobić. To m.in. z tego wynika niechęć działów IT do wdrażania w korporacjach rozwiązań opartych na takim modelu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com