Exchange Online - znowu offline?
- IDG News Service,
-
- Antoni Steliński,
- 20.05.2011, godz. 13:58
Usługa Exchange Online po raz kolejny zaliczyła poważną awarię. Z informacji opublikowanych przez sfrustrowanych użytkowników - i potwierdzonych przez Microsoft - wynika, że wczorajszy przestój w działaniu dotyczył głównie klientów z USA i trwał kilka godzin.
usługa Exchange Online
Warto zaznaczyć, że awaria nastąpiła w dość nieszczęśliwym dla Microsoftu momencie - koncern zaledwie dzień wcześniej tryumfalnie ogłosił na konferencji prasowej, że władze miasta San Francisco zamierzają przesiąść się na chmurowe usługi koncernu z Redmond (w tym m.in. Exchange Online). Przedstawiciele firmy podkreślali, że ich propozycja została wybrana mimo ostrej konkurencji ze strony Google oraz IBM-a.
Zobacz również:
- Akcje Intel spadają - winna rosnąca konkurencja w AI
- System MS-DOS wrócił po latach w postaci open source
Co więcej, jeszcze dwa dni temu koncern wciąż prowadził analizy, mające wykazać, jakie były przyczyny awarii Exchange Online, do której doszło w ubiegłym tygodniu. "Chciałbym z całego serca przeprosić wszystkich, którym awaria utrudniła pracę, w tym przede wszystkim naszych klientów i partnerów" - napisał wtedy w oficjalnym oświadczeniu Dave Thompson, wiceprezes Microsoft Online Services i główny inżynier działu Business Productivity Online Suite (BPOS).
Microsoft szykuje się właśnie do premiery znaczącej aktualizacji BPOS - nowe wydanie nazywać się będzie Office 365 i ma pojawić się jeszcze w tym roku. Koncern liczy, że dzięki niemu będzie w stanie skutecznie konkurować z Google Docs.
Warto podkreślić, że firmowi administratorzy zwykle dość alergicznie reagują na wszelkie wieści o awarii systemów opartych na chmurze - głównie dlatego, że w momencie wystąpienia problemów użytkownicy kierują reklamacje do nich, a oni nie są w stanie nic zrobić. To m.in. z tego wynika niechęć działów IT do wdrażania w korporacjach rozwiązań opartych na takim modelu.