Europejskie firmy medialne przegrywają w Internecie
- Wojciech Łęgowski,
- 16.05.2000, godz. 14:13
Zdaniem firmy analitycznej Forrester Research, europejskie firmy z sektora mediów muszą radykalnie zmienić swoją strategię internetową, jeśli chcą utrzymać konkurencyjność.
Europejskie firmy z sektora mediów muszą radykalnie zmienić swoją strategię internetową, jeśli chcą pozostać konkurencyjnymi - wynika z najnowszego raportu Forrester Research.
Zdaniem analityków, strategia wydawców powinna prowadzić do tego, aby po roku działalności co najmniej 50% przychodów z Internetu nie pochodziło ze sprzedaży reklam. Ma to odpowiadać 30-proc. przychodów uzyskiwanych z innych źródeł działalności, jakie uzyskuje się w przypadku klasycznych wydawnictw papierowych. Ponadto Forrester Research zaleca firmom medialnym bardziej dynamiczne opracowywanie zawartości swoich serwisów, co ma przyczynić się do przyciągnięcia do nich większej liczby odwiedzających i sponsorów.
Z raportu wynika też, że prowadzenie serwisów internetowych wymaga przygotowywania ich w czasie rzeczywistym. Autor notatki powinien mieć możliwość opublikowania jej w ciągu godziny od rozpoczęcia jej opracowywania. Wydawcy powinni też w większym stopniu polegać na tekstach autorów niezależnych.
Ponadto publikacje w Internecie powinny zawierać dodatkową wartość, np. w postaci plików audio lub wideo czy odnośników odpowiednio poszerzających temat. W pozyskaniu nowych użytkowników może pomóc także umieszczenie na stronie miejsc do prowadzenia rozmów w czasie rzeczywistym (chat) tablic informacyjnych.
Zdaniem Forrestera kolejnym sposobem na odniesienie sukcesu w Internecie jest wydzielenie firmy zajmującej się wyłącznie tą działalnością.
Autorzy raportu nie widzą przyszłości dla firm z sektora mediów, które nie rozpoczęły działalności internetowej. Ich zdaniem, przychody z rynku tradycyjnych reklam zaczynają spadać, podczas gdy specjalizowane serwisy internetowe oraz portale przechwytują ogłoszeniodawców, głównie dzięki oferowaniu specjalizowanych treści.