Dziewięć kręgów piekieł IT
- 04.10.2011, godz. 22:22
Drugi krąg - Techniczna żądza
Opis: Głęboka jaskinia wypełniona zwałami porzuconych gadżetów, pełna kreatur w typie Golemów, wspinających się na szczyt po najnowsze, błyszczące cacka.
Ludzie, których tu można spotkać: W pewnym stopniu jest tu każdy z nas. Ten krąg dotyczy praktycznie każdego obszaru organizacji, od deweloperów, przez zarząd i dyrekcję. Deweloperzy, którzy pozostawiają sprawne narzędzia na rzecz nowych i nieznanych, których jeszcze nie rozumieją; menedżerowie, którzy chcą mieć najnowsze zabawki (jak iPad) i wymyślają powody, dla których chcą je mieć, przy czym nie biorą pod uwagę wpływu decyzji na organizację; dyrektorzy, którzy skupiają się na pomysłach, których do końca nie rozumieją (jak cloud computing) i angażują nieproporcjonalnie duże środki z obawy przed konkurencją. Kumulacja tych zjawisk uniemożliwia na przykład dokończenie projektu, bo zarząd chce, by aplikacja działała na iPadzie, zatem prace zaczynają się od nowa.
Zobacz również:
- Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej
- LinkedIn niczym TikTok? Portal testuje nowe formaty
Metoda ucieczki: Zadanie jest trudne, gdyż wszyscy lubimy nowości. Droga z kręgu stoi jednak otworem, jeśli projekt zostanie zrealizowany przy minimalnej ilości zmian i dodatkowych gadżetów oraz narzędzi.