Dell Polska rozpoczyna sprzedaż dla klientów indywidualnych

  • Piotr Waszczuk,

Firma uruchomiła też dwa nowe kanały sprzedaży bezpośredniej w Polsce - przez telefon i Internet.

Uruchomione kanały sprzedaży bezpośredniej dają możliwość zamówienia praktycznie dowolnej konfiguracji sprzętu. Klienci będą mieli możliwość wyboru wszystkich najważniejszych parametrów sprzętowych - w tym także rodzaju wbudowanej karty graficznej, pojemności dysku oraz napędu optycznego z obsługą formatu Blu-ray lub bez. Równolegle Dell wprowadził do swojej oferty możliwość wyboru designu i koloru obudowy zamawianego komputera. Aktualna oferta kilkunastu odmiennych wzorów ma być rozszerzana. Obecnie w sprzedaży bezpośredniej dostępne są wybrane serie laptopów i komputerów stacjonarnych Dell, między innymi Studio, Inspiron oraz XPS.

Od wczoraj zamówienie komputera można złożyć m.in. za pośrednictwem uruchomionej niedawno usługi telefonicznej bądź sklepu internetowego firmy Dell. Poza tym w najbliższej przyszłości wybrane modele komputerów Della mają być sprzedawane m.in. w sieciach handlowych Tesco i Carrefour. "Każdy powinien kupować komputery Dell w taki sposób i w takim miejscu, w jakim jest mu najwygodniej" - mówi Maciej Filipkowski, dyrektor generalny Dell w Polsce. Według zapewnień czas realizacji zamówienia złożonego za pośrednictwem nowych kanałów sprzedażowych nie powinien przekraczać 14 dni roboczych.

Przywódca czy menedżer

Jak zbudować zespół pracowników call center, który osiągnie sukces? Oto recepta Macieja Filipkowskiego, dyrektora generalnego polskiego oddziału Della.

W kolejnych latach Dell zamierza rozwijać ofertę na polskim rynku i stopniowo zwiększać udział rynkowy. Za dwa lata firma chce sprzedawać na rynku polskim nawet pół miliona komputerów rocznie. "Dell ma potencjał, aby w ciągu kilku najbliższych lat stać się w Polsce liderem na rynku komputerów osobistych. Uruchomienie kanału sprzedaży dla klientów indywidualnych na pewno pomoże osiągnąć nam ten cel" - dodaje dyrektor polskiego oddziału Dell. Po raz kolejny zdementowane zostały również pogłoski dotyczące ewentualnej likwidacji łódzkiej fabryki koncernu lub przeniesienia produkcji z irlandzkiego Limerick do Polski. "Kierownictwo firmy rozważa wszystkie sposoby usprawnienia procesów biznesowych. Obecnie nie ma jednak żadnych planów zamykania, otwierania, bądź zamiany istniejących fabryk" - zapewnia Maciej Filipkowski.

Większość komputerów przenośnych firmy Dell jest obecnie produkowana w fabryce pod Łodzią. W Irlandii montowane są zaś przede wszystkim komputery stacjonarne. Dla klientów z Polski bliskość montowni laptopów firmy Dell może oznaczać skrócenie czasu dostawy. Według przedstawicieli firmy w praktyce termin realizacji zamówień na komputery przenośne nie będzie przekraczał kilku dni.

Czytaj też:

Dell pozwany za dyskryminację płci

Firmy z branży IT zwracają coraz większą uwagę na ochronę środowiska

Fujitsu-Siemens Computers bez Siemensa

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com