Czego polskie firmy oczekują od BI?
- 29.09.2009
Jeśli rozwiązanie Business Intelligence, to od doświadczonego dostawcy, a celem wdrożenia powinno być przede wszystkim podniesienie jakości procesów oraz informacji zarządczej - twierdzą uczestnicy badania przeprowadzonego przez CIO Magazyn Dyrektorów IT i SAS Institute.
Badanie zostało przeprowadzone wśród przedstawicieli kadry zarządzającej dużych i średnich przedsiębiorstw działających w Polsce we wszystkich branżach. Gros ankietowanych twierdzi, że wprowadzenie kompleksowych rozwiązań BI może pomóc w zyskaniu przewagi konkurencyjnej na rynku. Pozwalają one przede wszystkim na optymalizację wyniku finansowego i redukcję kosztów. Lepsza jakość informacji zarządczych oraz usprawnienie procesów to spodziewany skutek wprowadzenia rozwiązań BI - uważa tak ponad 60% przedstawicieli firm. Niemal dwie trzecie respondentów badania twierdzi, że rozwiązania BI mogą pomóc w zniwelowaniu skutków spowolnienia gospodarczego. Przy wyborze dostawcy większość respondentów bierze pod uwagę przede wszystkim doświadczenie merytoryczne kandydatów. BI najczęściej wykorzystywane jest w zarządzaniu finansowym - niemal trzy piąte ankietowanych twierdzi, że jest to najbardziej wartościowy aspekt rozwiązania. Jest to także obszar BI, który aż w 36% przedsiębiorstw będzie w tym roku rozbudowany lub zmieniony.
Dostawca tylko z doświadczeniem
Wybór dostawcy rozwiązań informatycznych to dla firmy ważna decyzja. Jakimi kryteriami kierują się firmy, szukając dostawcy rozwiązań BI? Najważniejsze jest jego doświadczenie merytoryczne - twierdzi tak aż 74% respondentów. Okazuje się, że klienci są gotowi zaufać tylko takiemu dostawcy, który oprócz dobrego oprogramowania zaoferuje im również konkretną wiedzę i praktyczne doświadczenie, jak z niego korzystać w najbardziej efektywny sposób.
Zobacz również:
Dla ponad połowy ankietowanych dodatkowym atutem, który decyduje o wyborze dostawcy, jest kompleksowość oferty. Ważne, aby dostawca rozwiązań BI był w stanie dostarczyć zintegrowany pakiet narzędzi i usług, który umożliwi kompleksowe wdrożenie systemu BI w skali całego przedsiębiorstwa. Istotne są również kompetencje branżowe - wskazuje na nie aż 38% ankietowanych. Niemal połowa osób decydujących o wyborze kontrahenta zwraca uwagę także na ofertę wsparcia informatycznego już po wdrożeniu.
Tempo wdrażania i oferta szkoleniowa są ważnym argumentem przy wyborze dostawcy odpowiednio dla 22 i dla 14% ankietowanych.