Czas na weryfikację skutków outsourcingu

  • (pw),

Zdaniem analityków firmy Forrester Research, obecnie wiele firm weryfikuje rzeczywiste skutki wykorzystywania wdrożonych na fali kryzysu usług outsourcingu IT.

500 mln euro

to szacunkowa wartość kontraktów outsourcingowych realizowanych przez dostawców z Europy Wschodniej na rzecz firm z zachodniej części Starego Kontynentu.

Statystycznie, co trzecia firma (30%) zamierza skorzystać z usług outsourcingu IT w zakresie integracji i obsługi systemów biznesowych. Najważniejszym powodem wzrostu popularności usług outsourcingu IT jest chęć ograniczenia kosztów związanych z użytkowaniem rozwiązań informatycznych. Jednak kolejne 26% ankietowanych zamierza zrezygnować z takich usług i realizować je własnymi siłami. Najmniejszą popularnością cieszyć będą się usługi związane z zarządzaniem stacjami roboczymi i rozwiązaniami klasy mainframe. W przeprowadzonym przez analityków firmy Forrester Research badaniu ankietowym wzięli udział szefowie ds. informatyki z ponad 900 firm z Kanady, Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Ankietowani menedżerowie wyrażali największe zainteresowanie usługami związanymi z hostingiem systemów informatycznych i managed mobility. Plan wykorzystania takich usług w ciągu kolejnego roku ma odpowiednio 18% i 17% badanych. Jednocześnie niemal połowa ankietowanych (41%) zamierza ograniczyć wydatki związane z konsultingiem oraz posiadanymi już kontraktami IT.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com