Cyfrowe usługi Netii Telekom
- Rafał Jakubowski,
- 19.01.1999
Abonenci Netii Telekom SA, jednego z największych prywatnych operatorów telefonii stacjonarnej, mogą od stycznia br. korzystać z dwóch nowych usług, w tym automatycznej informacji o zmianie numeru abonenta oraz tzw. licznika domowego. Ostatnia z nich pozwala na stałą kontrolę kosztów połączeń. Jeszcze pod koniec 1998 r. Netia wprowadziła do swojej oferty usługi ISDN.
Abonenci Netii Telekom SA, jednego z największych prywatnych operatorów telefonii stacjonarnej, mogą od stycznia br. korzystać z dwóch nowych usług, w tym automatycznej informacji o zmianie numeru abonenta oraz tzw. licznika domowego. Ostatnia z nich pozwala na stałą kontrolę kosztów połączeń. Jeszcze pod koniec 1998 r. Netia wprowadziła do swojej oferty usługi ISDN.
W planach operatora, jest wprowadzenie testowanej obecnie usługi Voice Mail, czyli poczty głosowej, znanej użytkownikom telefonów komórkowych . W sytuacji gdy posiadacz telefonu nie może odebrać połączenia, na znajdującej się w centrali Netii skrzynce głosowej można zapisać dla niego wiadomość. Jak się dowiedzieliśmy, wprowadzenie usługi Voice Mail prawdopodobnie nie nastąpi wcześniej niż w trzecim kwartale br.
W tym samym czasie Netia zamierza udostępnić klientom dostęp do Internetu. Usługa ta będzie oferowana wspólnie z Naukową i Akademicką Siecią Komputerową (NASK). Operator podpisał umowę o współpracy z NASK w lipcu 1998 r.
Pod koniec ubiegłego roku Netia włączyła do swojej oferty usługi ISDN oraz Centrex. W ofercie ISDN dostępne są dwa typy linii : Netia Duo (umożliwia prowadzenie dwóch jednoczesnych połączeń) oraz Netia Multi (do 30 połączeń).
Druga z usług ? Netia Centrex - umożliwia klientom stworzenie tzw. wirtualnej centrali telefonicznej. Tworzona jest ona w oparciu o urządzenia operatora. Połączenia wewnątrz centrali są bezpłatne, a wychodzące na zewnątrz naliczane są zgodnie z obowiązującą taryfą Netii Telekom.