Co decyduje o sukcesie?

  • Andrzej Góralczyk,

Menedżerowie coraz częściej zdają sobie sprawę, że wyszczuplanie procesów przynosi nie tylko krótkoterminowe, lecz także strategiczne korzyści.

Jest teraz więcej czasu na analizy, więc pod lupę idą przykłady sukcesów i klęsk, mnożą się pytania o różnice między pozytywnymi a negatywnymi doświadczeniami. I jak zwykle w takich badaniach okazuje się, że głównym, wręcz kardynalnym błędem jest zignorowanie znaczenia pierwszej fazy projektu, w której kierownictwo naczelne musi gruntownie poznać tę koncepcję i zrozumieć ją, zbudować nową wizję, opracować nową spójną politykę i porządny biznes plan, w końcu zaangażować się osobiście i podjąć przywództwo we wprowadzania zmian.

Analiza niepowodzeń pokazuje, że przegrywają firmy, których kierownictwo "idzie na skróty" i rozpoczyna od wdrażania narzędzi, takich jak just-in-time.

Zobacz również:

Zmiany nie dadzą pozytywnych rezultatów bez silnego przywództwa, zdolnego przekonać i zmotywować pracowników, zaproponować nowe struktury organizacyjne, ustanowić nowy system zachęt. A tego rodzaju zmiany są dopiero początkiem przeprojektowania firmy, stwarzają niezbędne warunki do głębokiej rewolucji kulturalnej, która musi zmienić prawie wszystko w firmie: układ ról, hierarchie wartości, sposoby myślenia i działania.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com