Centralny punkt e-administracji – obywatel.gov.pl
- Władysław Kasicki,
- 25.02.2015, godz. 11:45
Rozproszone i skomplikowane państwowe portale wymagają centralizacji, zastosowany w nich język jest trudny i zniechęcający obywateli. Liczne sieciowe usługi stają się puzzlami i jedynie scentralizowanie ich da wyraźny i interesujący obraz.
Celem projektu Obywatel.gov.pl jest stworzenie scentralizowanego portalu w ramach którego obywatel będzie mógł w jednym miejscu znaleźć uporządkowane i przystępne informacje dotyczące elektronicznych usług administracji publicznej.
Claudia Torres-Bartyzel, Szef Służby Cywilnej.
Zobacz również:
Podczas wystąpienia na konferencji Państwo 2.0 Szefowa Służb Cywilnych Claudia Torres-Bartyzel podkreśliła, że I etap prac będzie obejmował opisanie 80 najpopularniejszych usług. Będzie to pierwszy krok do uporządkowania i standaryzacji publicznych elektronicznych usług administracji. Dzięki temu obywatele będą na bieżąco widzieli zmiany, prowadząc do popularyzacji e-rozwiązań.
Claudia Torres-Bartyzel zapewnia, że projekt jest tworzony we współpracy z większością ministerstw. Celem jest pierwszy portal będący najważniejszym informatorem – a wyróżniać ma go prostota, porządek, funkcjonalność oraz aktualne i sprawdzone informacje.
Zwiększenie popytu na e-usługi ma ułatwić obywatelom dotarcie do informacji. Podstawą jest stworzenie klarownego opisu procedury po wzorcowe formularze. Twórcy chcą żeby użytkownicy odnajdywali na portalu linki do odpowiednich serwisów transakcyjnych i kontakty do urzędów w ramach miejsca zamieszkania.
Obywatel.gov.pl ma być serwisem, który opisuje i standaryzuje usługi urzędowe w sposób zrozumiały i jednoznaczny dla obywatela oraz ułatwia ich realizację online. Strona ma stać się podstawowym e-przewodnikiem po usługach publicznych.