Centralki VCX Connect (IP PBX)

  • Janusz Chustecki,

3Com poszerzył ofertę o dwie centralki IP PBX przeznaczone dla średnich i małych firm, które należą do linii VCX Connect.

Obie centralki (reprezentujące platformy typu wszystko-w jednym) wspierają protokół SIP Session Initiation Protocol i oferują funkcjonalności Unified Messaging. Centralka VCX Connect 100 może obsługiwać od 30 do 100 użytkowników, a centralka VCX Connect 200 może obsłużyć nawet do 250 użytkowników.

Centralki korzystają z usług tego samego oprogramowania, które obsługuje centralki firmy 3Com przeznaczone dla dużych przedsiębiorstw. Dlatego oba rozwiązania wspierają szereg funkcjonalności oferowanych przez centralki klasy enterprise.

3Com wprowadził w tym samym czasie na rynek rozwiązanie o nazwie 3Com Asterisk Appliance. Jest to system Open Source voice-over-IP (VoIP), oparty na produkcie firmy Digium noszącym nazwę Asterisk Appliance (3com sprzedaje rozwiązanie pod swoją nazwą). Urządzenie zawiera 4 porty na zewnętrzne linie telefoniczne, 4 na wewnętrzne rozszerzenia analogowe i 4 na telefony IP. 3Com Asterisk Appliance może obsługiwać od 5 do 30 telefonów, współpracując z szeroką gamą telefonów produkowanych przez 3Com.

Centralka VCX Connect 100 kosztuje 7000 USD (za jeden serwer). W przypadku zakupu drugiego serwera (redundancja) użytkownik płaci za centralkę 5500 USD. W przypadku centralki VCX Connect 200 ceny wynoszą odpowiednio 7500 i 6000 USD. System 3Com Asterisk Appliance kosztuje 1595 USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com