CeBIT 2013 opanują polskie firmy ICT
- Adam Jadczak,
-
- Monika Tomkiewicz,
- 28.08.2012, godz. 10:06
Polska została partnerem targów CeBIT 2013. Ministerstwo Gospodarki zaprasza do uczestnictwa wszystkie polskie firmy ICT. Mogą one liczyć na specjalne ceny i dofinansowanie stoisk. Polska ekspozycja ma być zaś pięć razy większa niż ta w tym roku.
Pokażemy wynalazki i zrobimy turniej gier
Ministerstwo Gospodarki zaprasza do udziału w targach wyróżniające się polskie firmy IT, uczelnie, ośrodki naukowe, klastry, izby i parki technologiczne. Polska zorganizuje pięć stoisk, w tym stoisko główne, oraz po jednym w sektorach lab, gov, life i pro. Ministerstwo wynegocjowało dla uczestników z Polski specjalną cenę 2446 euro (plus VAT) za 10 mkw. stoiska z zabudową, mediami i umieszczeniem informacji w oficjalnych materiałach Deutsche Messe, organizatora CeBIT 2013.
Resort gospodarki rezerwuje do 30 września 2012 r. od 500 do 1000 mkw. Uczestnicy CeBIT 2013 mogą liczyć na organizację uczestnictwa, zaprojektowanie i wykonanie zabudowy stoisk, wyposażenie stoisk, utrzymanie i obsługę techniczną, prowadzenie wszystkich czynności formalnych związanych z techniczno-organizacyjnym funkcjonowaniem stoisk, ubezpieczenie stoiska, usługi tłumacza, transport eksponatów, możliwość uczestnictwa w spotkaniach w ramach projektu Match&Meet.
Polskie stoiska na CeBIT 2013 będą w halach 6 (stoisko narodowe) oraz 4 – CeBIT pro, 7 – CeBIT gov, 9 – CeBIT lab i 23 – CeBIT life. Stoisko narodowe ma mieć ok. 800 mkw. Pozostałe od 500 do 1000 mkw. w większości dla polskich firm, z czego w hali 9 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego zarezerwowało już 200 mkw. Hala 23 ma zostać zdominowana przez polską branżę producentów gier.
Polska zorganizuje: trzy konferencje branżowe, ceremonię otwarcia targów, polski wieczór podczas targów, kampanię reklamową, spotkanie Match&Meet dla polskich przedsiębiorców, przestrzeń konferencyjną dla polskich przedsiębiorców, ekspozycję polskich wynalazków i osiągnięć naukowych oraz profesjonalny turniej gier komputerowych. Oprócz kwestii prestiżowych i możliwości lepszej promocji polskiej branży IT na targach partnerstwo ma także inny wymiar. W 2013 r. na polskim stoisku będzie mogło zaprezentować się więcej firm niż dotychczas. Przewidywana powierzchnia polskiego stanowiska ma być co najmniej dwa razy większa niż w 2012 r.