CIO roku 2004
- 01.11.2004
CIO roku 2004 została Dorota Poniatowska-Mańczak z Banku Zachodniego WBK SA we Wrocławiu. Projekt, który prowadziła, jest naprawdę imponujący.
CIO roku 2004 została Dorota Poniatowska-Mańczak z Banku Zachodniego WBK SA we Wrocławiu. Projekt, który prowadziła, jest naprawdę imponujący.
Wdrożenie scentralizowanego systemu transakcyjnego w Banku Zachodnim WBK SA było przedsięwzięciem ogromnym, jednym z najbardziej złożonych tego typu projektów w Polsce. Aby docenić wartość tego dzieła, trzeba pamiętać, że wdrożenie to przebiegało po części w warunkach podwójnie trudnych, bo w czasie fuzji dwóch banków.
Dorota Poniatowska-Mańczak
Program B1 był prowadzony w sposób niezwykle zdyscyplinowany, zgodny z opracowanymi procedurami systemu zarządzania zmianami. Przez cały czas trwania przedsięwzięcia czuwały nad nim odpowiednie służby kontrolne, sprawujące nadzór nad kosztami i procesami. Dorota Poniatowska-Mańczak mówi, że był to dla niej projekt wyjątkowy, największe zawodowe wydarzenie w życiu, a zarazem największa nauka, i to nie tylko nadzoru nad prawidłowo przebiegającymi pracami w całym projekcie, ale i utrzymania motywacji pracowników w tak długim czasie.
Zadania CIO w programie B1:
- w początkowych etapach B1 zarządzanie zespołem rozwoju aplikacji i infrastruktury aplikacji
- w kolejnych etapach projektu rola członka zarządu banku odpowiadającego za IT
- nadzór nad projektem od strony informatycznej
- odpowiedzialność za projekty przygotowania infrastruktury technologicznej i sieciowej oraz pozostałe projekty warunkujące wdrożenie programu B1
- przygotowanie struktury organizacji IT wraz z procesami umożliwiającymi cetralne operowanie usługami IT w oparciu o ITIL
Korzyści z projektu:
Centralna baza klientów i podpisów
- pełna obsługa w każdej placówce
- ułatwiona współpraca z kanałami elektronicznymi
- ułatwiona aktywna sprzedaż i ocena zdolności kredytowej
- przesunięcie punktu ciężkości i realizacji transakcji na obsługę klienta i sprzedaż
- wzrost efektywności
- szybka modyfikacja oferty w odpowiedzi na potrzeby rynku
- tania w utrzymaniu i niezawodna platforma techniczna
Program B1 w statystykach:
- czas: 3 lata
- zainwestowano ok. 100 mln USD
- skonwertowano 425 oddziałów banku
- przeszkolono prawie 7000 pracowników
- wymieniono ponad 6500 komputerów
- skonwertowano 3 miliony rachunków bankowych
- wszystkie oddziały banku
- 9 jednostek centralnych
- 8170 użytkowników