Bogaci zdobywają Internet
- Anna Meller,
- 03.10.2003, godz. 13:49
Amerykanie, których dochody wynoszą 100 tys. USD i powyżej, więcej czasu spędzają w Sieci. Bogaci internauci zza oceanu odwiedzili ok. 3 tys. witryn w sierpniu. To cenna wiadomość dla specjalistów od internetowego marketingu – podkreślają analitycy comScore Media Metrix, autorzy badania.
Przeciętni, amerykańscy użytkownicy Sieci oglądają miesięcznie ok. 2,5 tys. stron – a to prawie o 500 mniej od internautów pochodzących z bogatych domów.
Status majątkowy internautów a korzystanie z Sieci
Zainteresowani kupnem i turystyką
Prawie 84% (22 mln) internautów pochodzących z domostw o największych
Odwiedzalność witryn firm handlowych
Zobacz również:
Z badania comScore Media Metrix wynika również, że bogaci internauci częściej niż przeciętni użytkownicy Sieci korzystają ze stron poświęconych turystyce. W sierpniu 54% użytkowników z tej grupy odwiedziło witryny o podróżowaniu. Co więcej, 25% badanych internautów często korzysta z programów organizowanych przez agencje turystyczne – duża część z nich jest stałymi uczestnikami takich akcji promocyjnych. Z badania wynika, że bogaci internauci bardzo przywiązują się do marek hoteli czy agencji turystycznych, które takie programy lojalnościowe tworzą.
Poczytne informacje
ComScore Media Metrix wskazuje, że zamożni użytkownicy Sieci często korzystają ze stron poświęconych wiadomościom. Jak wskazują analitycy, oznacza to, że umieszczanie reklam w takich serwisach może być opłacalne. W sierpniu 61% badanych internautów skorzystała z gazet i magazynów na bieżąco publikujących informacje. ComScore Media Metrix podkreśla, że bogaci internauci częściej niż przeciętni odwiedzają takie serwisy internetowe.
Ranking seriwsów informacyjnych