Biuro z chmury
- Paweł Szczepaniak,
- 30.01.2012, godz. 09:00
Plany dla przedsiębiorstw, oznaczone symbolem E oraz odpowiednią cyfrą, są przeznaczone dla większych organizacji. Główną różnicą w stosunku do wersji P jest całodobowa pomoc techniczna zapewniania przez usługodawcę. Zyskujemy także zaawansowane funkcje administracyjne, w tym możliwość integracji rozwiązania Office 365 z usługą Active Directory.
W cenie planów E są także prawa licencyjne, umożliwiające uzyskanie dostępu do lokalnego wdrożenia programów Exchange Server, SharePoint Server i Lync Server.
Zobacz również:
Składniki Google Apps
Microsoft przygotował także ofertę dla pracowników "mobilnych" - zmianowych lub personelu punktów sprzedaży detalicznej, którzy korzystają z udostępnianych komputerów i wymagają tylko ograniczonego zestawu funkcji związanych ze współpracą i komunikacją. Plan K1 (cena 3,57 euro) pozwala na dostęp do skrzynki pocztowej, serwisu aktualności firmowych oraz kalendarza. Można także otwierać, ale tylko w trybie do odczytu - dokumenty Office. Wersja K2 daje dodatkowo możliwość edycji tych dokumentów (cena 9 euro). W przypadku pakietów P oraz E3 możemy skorzystać z 30-dniowej, w pełni funkcjonalnej wersji próbnej.
Microsoft, jak widać po zróżnicowaniu oferty, swoje rozwiązanie kieruje do firm praktycznie każdej wielkości. Jak podaje dostawca, wśród 200 tys. firm, które brały udział w beta testach usługi, ok. 70% stanowiły małe i średnie przedsiębiorstwa.
Google Apps - duży krok Google w kierunku biura
Głównym konkurentem Microsoftu na rynku wirtualnego biura jest pakiet Google Apps. I choć dla Google aplikacje biurowe nie są priorytetowym biznesem, to dosyć dobrze radzi sobie w starciu z gigantem "biurowym". Oferta Google zdaje się konkurencyjna, i chociaż nie jest tak rozbudowana i elastyczna, to wydaje się, że spełnia oczekiwania większości typowych klientów.
Model sprzedażowy Google jest prostszy. Podzielono go na dwa plany: elastyczny, w którym rozliczamy się miesięcznie (4 euro) za użytkownika, lub roczny (40 euro) - zyskując rabat 8 euro. Różnica między planami jest tylko finansowa. W każdym z nich otrzymujemy tę samą usługę, w której skład wchodzą: 25 GB przestrzeni dyskowej dla poczty Gmail, Kalendarz Google, Dokumenty Google, Grupy dyskusyjne, Witryny Google oraz Google Video.