Będą tymczasowe obniżki opłat za wsparcie starszych systemów Oracle

  • Piotr Waszczuk,
  • IDG News Service,

Relatywnie niewielkie, ograniczone czasowo obniżki opłat za obsługę techniczną mają dotyczyć starszych wersji oprogramowania Oracle. Obniżka ma być odpowiedzią na trudną sytuację rynkową i ograniczone możliwości finansowe klientów koncernu.

Podobnie jak w przypadku większości systemów biznesowych roczna opłata za wsparcie techniczne oprogramowania Oracle wynosi ok. 22 proc. wartości zakupionych licencji. Program wsparcia technicznego koncernu zakłada jednak, że w przypadku systemów starszych niż 5 lat opłata wzrasta o 10 proc. w stosunku do wartości bazowej. Wsparcie starszego oprogramowania Oracle kosztuje więc nieco ponad 24 proc. wartości licencji.

Zapowiedziana w poniedziałek (4 maja) obniżka ma polegać na wydłużeniu okresu obowiązywania podstawowego cennika za wsparcie do 6 lub 7 lat w zależności od rodzaju oprogramowania. Wiadomo, że roczna obniżka opłat za support dotyczyć będzie m.in. oprogramowania Oracle E-Business Suite Release 11i10, JD Edwards Enterprise 8.11, Siebel CRM 7.8 oraz systemu bazodanowego Oracle w wersji 10gR2. Obniżone ceny będą obowiązywać w różnych okresach czasu. Przykładowo niższa cena za wsparcie techniczne oprogramowania linii PeopleSoft ma obowiązywać od czerwca br. Wsparcie dla niektórych wersji E-Business Suite będzie tańsze od listopada 2010 roku.

W ubiegłym tygodniu decyzję o wydłużeniu okresu migracji do nowej usługi wsparcia technicznego dla dotychczasowych klientów podjęły władze koncernu SAP.

Czytaj też:

Oracle rozbudowuje architekturę AIA

Outbox zwiększa przychody dzięki zagranicy

Oracle CRM On Demand oficjalnie dostępny w Polsce

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com