Bardziej mobilny Optimus

  • Computerworld,

Optimus sprzedał w ubiegłym roku ponad 64 tys. komputerów, w tym 2100 notebooków i 1800 serwerów. Pozwoliło to firmie osiągnąć zysk ze sprzedaży na poziomie 2,3 mln zł. Faktycznie - dzięki rozwiązaniu rezerw finansowych - firma zanotowała 7,8 mln zł zysku netto. Mimo dobrych wyników Rada Nadzorcza odwołała z funkcji prezesa spółki Bogdana Wiśniewskiego. Do czasu powołania nowego prezesa jego obowiązki przejmie Małgorzata Walczak, wiceprezes zarządu firmy.

Optimus sprzedał w ubiegłym roku ponad 64 tys. komputerów, w tym 2100 notebooków i 1800 serwerów. Pozwoliło to firmie osiągnąć zysk ze sprzedaży na poziomie 2,3 mln zł. Faktycznie - dzięki rozwiązaniu rezerw finansowych - firma zanotowała 7,8 mln zł zysku netto. Mimo dobrych wyników Rada Nadzorcza odwołała z funkcji prezesa spółki Bogdana Wiśniewskiego. Do czasu powołania nowego prezesa jego obowiązki przejmie Małgorzata Walczak, wiceprezes zarządu firmy.

Małgorzata walczak, p.o. prezesa Optimusa

W tym roku firma planuje dalszy wzrost wyników. "Zysk ze sprzedaży wzrośnie o kilkanaście procent, a obroty o kilkadziesiąt procent" - zapowiada Małgorzata Walczak. Dla osiągnięcia takich wyników kluczowe mają być technologie mobilne. W 2004 r. sprzedaż notebooków Optimusa dała firmie udział w rynku rozwiązań mobilnych na poziomie 1%. Celem na bieżący rok jest zwiększenie udziału do 3%. Poza notebookami promowane mają być także komputery typu handheld, których premiera miała miejsce w 2004 r.

Zainteresowanie rynkiem urządzeń przenośnych znalazło odzwierciedlenie w organizacji spółki. Wyodrębniono dział produktów przenośnych. Firma łakomie przygląda się także rynkowi elektroniki użytkowej. Wkrótce pod marką Optimusa mają trafić na rynek odtwarzacze mp3, projektory, telewizory LCD i inne akcesoria.

Liczba sprzedawanych komputerów PC przez Optimusa

Firma chce też utrzymać pozycję na rynku komputerów biurkowych. Liczy na kolejne wygrane przetargi organizowane m.in. przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. W tym roku ministerstwo zaplanowało zakup 70 tys. komputerów, a to dopiero początek trzyletniego programu.

Zaledwie 10% sprzedawanych przez Optimus komputerów oferowanych jest w hipermarketach, ale firma nie zamierza zwiększać tej liczby. Sprzedawanie produktów za pośrednictwem sieci dużych sklepów wiąże się bowiem z bardzo niskimi marżami. "Decyzja o współpracy z hipermarketami związana jest zwykle z zainteresowaniem nią dużych firm, takich jak Microsoft czy Intel, które wspierają finansowo projekty tego typu" - tłumaczy Małgorzata Walczak.

Optimus poszukuje także innych źródeł przychodów. Jednym z nich ma być sprzedaż praw do używania marki Optimus. Pierwsza umowa tego typu została podpisana z Optimus-IC, producentem kas fiskalnych. Prowadzone są też negocjacje z kolejnymi firmami. Optimus planuje również nawiązanie współpracy z dostawcą pamięci masowych dla małych i średnich firm. Prowadzone obecnie rozmowy mają umożliwić oferowanie serwerów w pakietach z systemem pamięci masowej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com