Badanie: 82% użytkowników lubi reklamy umieszczone w grach

  • Maciej Kluk,

Wbrew pozorom, gracze wcale nie narzekają na reklamy umieszczone w ich ulubionych produkcjach. Najnowsze badania wskazują, że jest wręcz przeciwnie - większość użytkowników lubi w wirtualnym świecie zobaczyć np. billboard znanej marki.

Wygląda na to, że nie należy wierzyć we wszystko, co obecnie słyszy się o reklamach. Okazuje się, że istnieje dość znaczna grupa odbiorców, która nie jest wrogo nastawiona do tej części kultury masowej. Mowa o graczach komputerowych.

Reklama w grze? Jak się okazało większość nie ma nic przeciwko

Badania przeprowadzone przez Nielsen oraz IGA Worldwide dowodzą, że aż 82% graczy czerpało dokładnie taką samą przyjemność z zabawy niezależnie od tego czy w danej grze były reklamy innych produktów czy nie. Co więcej, 61% z 1300 łącznie biorących udział w badaniu później oceniało te produkty lepiej od innych.

Najważniejszy wniosek dotyczy jednak postrzegania reklamowanej marki przez użytkowników. Badania wykazały, że aż 33% graczy znacznie lepiej postrzega firmę, której reklamę ujrzeli w grze komputerowej.

Trzeba przyznać, że wyniki są dość szokujące. Jeśli jednak nikt ich nie zweryfikuje, to niebawem możemy spodziewać się, że branża reklamowa szybko zadomowi się na rynku elektronicznej rozrywki.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com