Badanie: 82% użytkowników lubi reklamy umieszczone w grach
- 18.06.2008, godz. 11:21
Wbrew pozorom, gracze wcale nie narzekają na reklamy umieszczone w ich ulubionych produkcjach. Najnowsze badania wskazują, że jest wręcz przeciwnie - większość użytkowników lubi w wirtualnym świecie zobaczyć np. billboard znanej marki.
Wygląda na to, że nie należy wierzyć we wszystko, co obecnie słyszy się o reklamach. Okazuje się, że istnieje dość znaczna grupa odbiorców, która nie jest wrogo nastawiona do tej części kultury masowej. Mowa o graczach komputerowych.
Reklama w grze? Jak się okazało większość nie ma nic przeciwko
Badania przeprowadzone przez Nielsen oraz IGA Worldwide dowodzą, że aż 82% graczy czerpało dokładnie taką samą przyjemność z zabawy niezależnie od tego czy w danej grze były reklamy innych produktów czy nie. Co więcej, 61% z 1300 łącznie biorących udział w badaniu później oceniało te produkty lepiej od innych.
Najważniejszy wniosek dotyczy jednak postrzegania reklamowanej marki przez użytkowników. Badania wykazały, że aż 33% graczy znacznie lepiej postrzega firmę, której reklamę ujrzeli w grze komputerowej.
Trzeba przyznać, że wyniki są dość szokujące. Jeśli jednak nikt ich nie zweryfikuje, to niebawem możemy spodziewać się, że branża reklamowa szybko zadomowi się na rynku elektronicznej rozrywki.