Avaya: duży potencjał w Polsce

  • Computerworld,

Avaya chce zwiększyć obecność na polskim rynku

Avaya chce zwiększyć obecność na polskim rynku.

"W tym celu chcemy zwiększyć liczbę pracowników polskiego oddziału i liczbę lokalnych partnerów. Zwiększymy także liczbę akcji marketingowych" - mówi Wojciech Głownia, zarządzający od kilku miesięcy Avaya Poland. Mają w tym pomóc większe niż dotychczas środki przyznane Avaya Poland przez centralę. Firmę interesuje zwłaszcza rynek średnich przedsiębiorstw, którym Avaya chce zaoferować rozwiązania call/contact center oraz systemy telefonii IP i Unified Messaging. Prognozowane przez przedstawicieli firmy zwiększenie zamówień ze strony tego sektora ma być efektem wejścia Polski do Unii Europejskiej.

Wojciech Głownia, zarządzający od kilku miesięcy Avaya Poland

Polska jest jednym z czterech krajów europejskich, w których Avaya będzie inwestować. Na liście znalazły się także Niemcy, Hiszpania i Rosja. Kierownictwo firmy przekonuje, że nie rzuca słów na wiatr. Przykładem jednej z nowych inwestycji jest przejęcie firmy Tenovis - dużego niemieckiego dostawcy usług i systemów komunikacyjnych. Spółka ta zatrudnia 5400 pracowników w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Szwajcarii, Holandii i we Włoszech. Wartość transakcji wyniosła 370 mln USD. Przejęcie to ma umożliwić firmie Avaya trzykrotne zwiększenie przychodów w Europie, a w całkowitych przychodach tego koncernu, aż 30% będzie pochodzić z tego regionu. Wojciech Głownia nie wyklucza podobnych działań na polskim rynku, choć przyznaje, że dziś są one mało prawdopodobne.

W tegorocznym raporcie Computerworld TOP 200 Avaya Poland znalazła się na 37. miejscu w tabeli największych firm telekomunikacyjnych. Szacunkowe przychody polskiego oddziału firmy kształtowały się w ostatnich dwóch latach na poziomie 40 mln zł. Pośród użytkowników systemów call/contact center Avaya w Polsce znajdują się m.in. Polska Telefonia Cyfrowa (Era), PTK Centertel, GE Capital i ING Bank Śląski. Firma ta jednak - mimo że jest jednym z liderów rynku telefonii IP (wg raportów Synergy Research) - w Polsce nie ma referencji na tego typu rozwiązania. Wojciech Głownia przekonuje, że rynek ten dopiero się tworzy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com