Apple ma najlepszą pomoc techniczną
- Piotr Waszczuk,
-
- IDG News Service,
- 06.05.2008, godz. 17:30
Z badania przeprowadzonego na zlecenie magazynu Consumer Reports wynika, że komputery Apple objęte są najlepszym wsparciem technicznym. Kolejne miejsca w rankingu zajęły Lenovo i Dell.
O doświadczenia ze wsparciem technicznym poszczególnych producentów zapytano ponad 10 tys. osób, które do rozwiązywania problemów ze sprzętem korzystały z pomocy specjalistów. Pomoc techniczna firmy Apple okazała się najbardziej skuteczna. Specjaliści tej firmy okazywali się pomocni w ośmiu na dziesięć przypadków. Średnio pracownicy wsparcia technicznego byli w stanie pomóc w 60% przypadków. Poniżej średniej znalazły się działy pomocy firm HP i Compaq.
Większość zadowolonych użytkowników komputerów Mac korzystała z nieodpłatnej pomocy technicznej prowadzonej w sklepach firmy Apple. Taka forma obsługi okazała się również najbardziej skuteczna. W dalszej kolejności uplasowały się usługi pomocy technicznej firm Dell i HP realizowane u klientów. Nie jest zaskoczeniem, że najmniej skuteczne okazało się telefoniczne wsparcie techniczne. Prawie dwóch na trzech ankietowanych stwierdziło, że przynajmniej raz spotkało się z trudnościami w skorzystaniu z tego rodzaju usług.
Zobacz również:
- Zmiany u największych sprzedawców Apple w Polsce
- Lenovo ThinkPad X1 Carbon – nowe oblicze hybrydowego świata
- HP – oferta wsparcia środowiska pracy w jednym miejscu
Z raportu wynika, że statystycznie co trzeci (30%) komputer stacjonarny i prawie co drugi (42%) laptop wymagają naprawy lub wymiany w ciągu czterech lat od zakupu. Autorzy raportu wskazują również na coraz popularniejsze blogi i fora internetowe, które mogą być źródłem potrzebnych informacji. Zauważają jednak, że - podobnie jak w przypadku profesjonalnej pomocy technicznej, poziom wiedzy technicznej osób udzielających porady często budzi poważne zastrzeżenia.
***