Animowane awatary wkroczyły do usługi TikTok

  • Janusz Chustecki,

W mediach społecznościowych zapanowała prawdziwa moda na tworzenie przez ich użytkowników spersonalizowanych, wirtualnych postaci 3D, czyli awatarów. Firma Snapchat ma awatary noszące nazwę Bitmoji, iMessage nadał im nazwę Memoji, a obecnie podobny mechanizm oferuje chiński portal społecznościowy TikTok, który wprowadził w ostatnich dniach do oferty takie właśnie rozwiązanie.

Nowa funkcja TikToka wspierająca taką aktywność nosi mało wyszukaną nazwę Avatars. Pozwala ona użytkownikowi tej usługi zastąpić swoją postać awatarem 3D (jak również spersonalizować go) i wstawić go do dowolnego przekazu wideo. Jest to animowana maska, która zastępuje rzeczywistą twarz użytkownika i dopasowuje swoją mimikę do gestów i ruchów oryginalnej twarzy.

Aby skorzystać z tej możliwości, użytkownik urządzenia musi oczywiście najpierw zaktualizować zainstalowaną na nim aplikację, tak aby mieć jej najnowszą, wspierającą taki mechanizm funkcję. Dopiero wtedy można otworzyć aplikację i przystąpić do działania, klikając wyświetlony przez nią znak „+”, co oznacza iż przystępujemy do tworzenia nowego przekazu wideo.

Zobacz również:

Następnie trzeba kliknąć widoczną w lewym dolnym rogu ekranu opcję Effects i przystąpić do działania wybierając odpowiadający nam awatar, który w kolejnych krokach można modyfikować, zmieniając kolor skóry, rodzaj włosów i inne detale tworzące ostateczny wizerunek awatara.

Wystarczy tylko życzyć przyjemnej zabawy i domniemać, że TikTok zyska z tego powodu nowych użytkowników. A ma ich obecnie niemało. Szacuje się, że TikTok został już pobrany 3,5 mld razy, a w tym roku do dzisiaj został pobrany już prawie 180 mln razy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com