Ambitne plany Compaqa
- Computerworld,
- 18.05.1992
Rok 1991 nie przyniósł Compaqowi co prawda strat, ale zysk wyniósł ''zaledwie'' 131 mln USD, podczas gdy o rok wcześniej kasę firmy zasiliło 450 mln USD.
Rok 1991 nie przyniósł Compaqowi co prawda strat, ale zysk wyniósł ''zaledwie'' 131 mln USD, podczas gdy o rok wcześniej kasę firmy zasiliło 450 mln USD.
Firma nastawiła się na produkcję tanich komputerów na Tajwanie i zamierza je sprzedawać za pośrednictwem domów towarowych, supermarketów i sieci sklepów (chain stories) z artykułami powszechnego użytku. Na przykład, podczas targów CeBIT '92 Compaq podpisał umowę z niemieckim przedsiębiorstwem handlowym Computer 2000, które zaopatruje ponad 30 tys. sprzedawców. Jest to całkowita zmiana polityki marketingowej. Dotychczas bowiem ten amerykański producent autoryzował tylko bardzo niewielu dealerów.
Drugą innowacją w tegorocznych poczynaniach firmy jest nastawienie się na oferowanie - obok komputerów - również kompletnych sieci włącznie z testowaniem, konserwacją, doradztwem i szkoleniem. Pomagać w tym mają porozumienia kooperacyjne z Microsoftem, Banyanem, SCO i Novellem. Jeśli chodzi o plany wobec rynku europejskiego, Compaq pragnie umocnić swą drugą pozycję za IBM.