Amazon.com zwalnia
- Maciej Obuchowicz,
- 31.01.2001, godz. 11:40
Restrukturyzacja została ogłoszona wraz z podaniem wyników uzyskanych w roku finansowym 2000, który zamknął się stratą netto w wysokości 1,41 mld USD. Firma zamierza zwolnić 15% pracowników oraz skonsolidować działy dystrybucji i obsługi klienta.
Amazon.com, największy na świecie sklep internetowy, dołączył do grona firm przeprowadzających w ostatnim czasie restrukturyzacje, ograniczających koszty i redukujących etaty. Firma zamierza zwolnić 15% zatrudnionych oraz skonsolidować działy dystrybucji i obsługi klienta.
Restrukturyzacja, która została ogłoszona wraz z wynikami firmy za IV kw. roku 2000, zakłada redukcję ok. 1,3 tys. miejsc pracy. Dodatkowo ma być zamknięte centrum dystrybucyjne w Georgii i centrum obsługi klientów w Seattle. Centrum dystrybucyjne będzie przeniesione w inne miejsce i działać ma jedynie sezonowo.
Zobacz również:
- Chiński sklep App Store nie oferuje już tych popularnych aplikacji
- WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
- Usługa Threads będzie wkrótce dostępna w wersji webowej
W IV kw. roku finansowego 2000 firma uzyskała sprzedaż rzędu 972 mln USD, czyli o 44% większą niż w analogicznym okresie rok temu (676 mln USD). Jednakże strata netto w tym okresie wyniosła 545 mln USD, w porównaniu do straty 323 mln USD odnotowanej w analogicznym okresie rok wcześniej.
W całym minionym roku finansowym Amazon.com uzyskała przychód w wysokości 2,76 mld USD, co oznacza wzrost o 68% w stosunku do rezultatów uzyskanych rok wcześniej (1,64 mld USD). Rok ten nadal jednak nie był dochodowy i przyniósł stratę netto w wysokości 1,41 mld USD (719,97 mln USD).
Jeff Bezos, dyrektor wykonawczy firmy, skomentował, że kierownictwo Amazon.com "pozostaje optymistyczne jak zawsze". Pomimo uzyskania złych wyników i sytuacji w panującej amerykańskiej gospodarce, zakładają oni, że w IV kw. 2001 roku finansowego firma przyniesie zysk operacyjny.
"Jestem pewien, że żadna firma nie jest zadowolona z podejmowania takich decyzji. Zawsze są one trudne i bolesne. Jednakże była to dla nas słuszna decyzja, jeśli chcemy stać się firmą dochodową" - skomentował redukcje szef największego sklepu online. Restrukturyzacja ma kosztować firmę ok. 150 mln USD, ale ma zaowocować o wiele większymi oszczędnościami w kosztach.
***