Agora z IDG sprzedają razem
- Magdalena Górak,
- 19.05.2005, godz. 15:14
Portale Gazeta.pl wraz z wydawnictwem IDG.pl zaproponowały dziś wspólny pakiet wydawniczy. Jego atrakcyjność wynika z profilu użytkowników, jakimi mogą się pochwalić obydwa portale: zamożnych, dobrze wykształconych i ze sporym stażem w internecie. Współpraca umożliwiła stworzenie sześciu pakietów reklamowych, w tym jednego zasięgowego, który obejmuje cztery miliony użytkowników.
Oferta składa się z kilku pakietów tematycznych, tj. "Informacje", "Kadra zarządzająca i IT", "Rozrywka", "Hobby", "Communities" oraz pakietu głównego, obejmującego swoim zasięgiem ponad 4 miliony użytkowników.
Zobacz również:
Zasięg pakietu "Informacje" to około 2,5 mln użytkowników, którzy korzystają z serwisów informacyjnych Gazety oraz IDG, z takimi sekcjami jak serwis aktualności IDG.pl, Internet Standard, PC World, NetWorld, Computerworld, ITPartner czy Kino Domowe.
Pakiet "Kadra zarządzająca oraz IT" ma miesięczny zasięg 500 tys. użytkowników, pakiet "Hobby" 1 mln, "Rozrywka" - 450 tys. użytkowników, zaś "Communities" 300 tys. W obrębie samego pakietu zasięgowego jest możliwych kilka opcji, przy czym na razie - jak zaznaczyła na konferencji Benita Jakubowska - reklama może dotrzeć do 4 mln użytkowników.
Jolanta Zaczek, ACR
Takie pakiety zasięgowe z cappingiem 1 podwyższają skuteczność kampanii i przede wszystkim zwiększają zasięg. Największą zaletą tej oferty jest profil użytkowników. Jestem w stanie dużo więcej zapłacić za taki pakiet zasięgowy i dotrzeć do "wyrafinowanej grupy internautow", jak to określają Gazeta i IDG w ofercie, niż zrobić kampanię zasięgową na Onecie do wszystkich. Ale oczywiście wszystko zależy od grupy docelowej, realizowanych celów kampanii, itd.
Trzeba podkreślić, że zasięg wspólnej oferty Gazety i IDG też wydaje się być silny - gwarancja dotarcia do 4 mln unikalnych użytkowników w ciągu miesiąca jest ok.
Konferencja Gazeta.pl oraz IDG.pl. Od lewej: Dariusz Sokołowski (IDG), Robert Biegaj (Gazeta), Benita Jakubowska (Gazeta), Michał Kreczmar (IDG)
Jacek Kołtonik, CR Media
Oferta jest interesująca też dlatego, że jest jeden adserwer. Ciężko było zaoferować pakiety bez tego rozwiązania.
Podejrzewam, że Gazeta.pl może w przyszłości zechcieć związać się z kolejnym podmiotem. Wciąż konkuruje z dużymi portalami jak Onet czy Wirtualna Polska, które mają bardzo duże zasięgi. Czują też na plecach oddech sieci reklamowych, które w produktach zasięgowych mogą być bardzo atrakcyjne. Kolejny alians musiałby być wspólną ofertą reklamową oparta na jednym adserwerze. Powstaje pytanie, czy jest to możliwe i kto byłby zainteresowany pakietowaniem z Gazetą. Raczej nie mogłyby to być pojedyncze potale, lecz sieci.