ABC wirtualizacji - Wirtualny PBX
- Krzysztof Jakubik,
- 07.07.2008
Dziś przewagę konkurencyjną na rynku telekomunikacji zyskują najbardziej kreatywni i tańsi. Połączenie obu tych cech jest dość proste przy wykorzystaniu technologii VoIP. Małe firmy lub te posiadające wiele małych oddziałów z pewnością mogą być zainteresowane usługą wirtualnej centralki IP-PBX.
Dziś przewagę konkurencyjną na rynku telekomunikacji zyskują najbardziej kreatywni i tańsi. Połączenie obu tych cech jest dość proste przy wykorzystaniu technologii VoIP. Małe firmy lub te posiadające wiele małych oddziałów z pewnością mogą być zainteresowane usługą wirtualnej centralki IP-PBX.
Dzięki niej instalacja małej sieci telefonicznej może sprowadzić się do kupna odpowiednio skonfigurowanych telefonów i podłączenia ich do internetu. Konfiguracja całego systemu odbywa się w panelu administracyjnym operatora VoIP.
Wśród wielu ustawień telefonów jest także możliwość blokowania połączeń wychodzących.
Dodatkowe funkcjonalności
Dla przykładu przyjrzyjmy się bliżej jednej z dostępnych na rynku ofert wirtualnego IP-PBX-a. Oprócz wymienionych funkcjonalności, IPFON24 w swoim pakiecie dla firm oferuje także usługi IVR (Interactive Voice Response, czyli interaktywna głosowa obsługa osoby dzwoniącej), co umożliwia realizowanie scenariuszy połączeń i przekierowywania rozmów do właściwych odbiorców, zgodnie z życzeniem dzwoniącego. Przydatną funkcją (w IPFON - dodatkowo płatna) jest również usługa fax2email oraz email2fax. Dla firm ważna może też być funkcja pokoju konferencyjnego, do którego mogą wdzwaniać się wszyscy zainteresowani.
Jedną z głównych korzyści związanych z rozliczeniami jest możliwość przypisania firmie jednego przedpłaconego konta billingowego, z którego mogą korzystać wszystkie telefony grupy. Panel IPFON24 daje także pełny billing rozmów przychodzących i wychodzących z zaawansowanymi funkcjami filtrowania.
Konfiguracja wirtualnej centralki
W panelu IPFON24 możemy przejrzyście zarządzać wszystkimi przypisanymi do naszego konta billingowego numerami telefonów.
Dla fizycznych aparatów telefonicznych VoIP możliwych jest wiele dodatkowych ustawień - można przypisać więcej niż jeden numer PSTN, określić, jaki numer ma wyświetlać się odbiorcy połączenia telefonicznego, definiować przekierowania według wszystkich możliwych opcji, blokować połączenia wychodzące czy ustalać maksymalny koszt pojedynczej rozmowy.