3Com chce odebrać kawałek rynku Cisco

  • Computerworld,

Przychody 3Com w I kw. 2005 r. obrachunkowego wyniosły 162 mln USD, o 11 proc. mniej niż w poprzednim kwartale. Strata netto spółki sięgnęła 36 mln USD, wobec 106 mln USD rok wcześniej. 3Com chce teraz szukać pieniędzy na rynku korporacyjnym, wprowadzając nowe produkty konkurencyjne dla rozwiązań Cisco.

W ubiegłym tygodniu 3Com zaprezentował rodzine routerów - 6000 (klasa korporacyjna) oraz nowe modele urządzeń serii 3000 przeznaczone dla średnich firm i departamentów dużych przedsiębiorstw. Zarząd firmy liczy, że w szczególności pierwsza linia nowych produktów będzie konkurencyjna wobec oferty lidera - Cisco Systems. "Chcemy konkurować zarówno ceną - ok. 25% niższą - oraz jakością. Nasze nowe routery serii 3000 mają większą funkcjonalność od podobnej klasy produktów Cisco" - twierdzi Campbell Morrison, szef działu rozwiązań WAN w 3Com.

3Com kolejny raz odnotował słabe wyniki finansowe, ale zdaniem analityków, miniony kwartał w ogóle nie należał do udanych dla producentów routerów. Jak podaje IDC, europejski rynek tych urządzeń sieciowych zanotował spadek o 7,6 proc. w stosunku do wcześniejszego kwartału. Jego wartość wyniosła odpowiednio 952,9 mln USD w II kw. 2004 oraz nieco ponad 1 mld USD w I kw. br.

Zobacz również:

Na kolejny kwartał zarząd 3Com prognozuje przychody na poziomie 170-180 mln USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com