25% użytkowników nie chce aktualizacji?
- Antoni Steliński,
- 24.07.2012, godz. 10:32
Co czwarty użytkownik komputera nie widzi powodu, dla którego miałby regularnie aktualizować oprogramowanie - wynika z ankiety przeprowadzonej przez Skype. Do takich osób skierowana jest nowa akcja edukacyjna, zorganizowana przez Adobe, Microsoft oraz Symantec - International Technology Upgrade Week.
Polecamy:
Około 40% oświadczyło też, że nigdy nie aktualizują programu zaraz po tym, jak wyświetlony zostanie im komunikat o dostępności nowej wersji - zwykle czekają z tym możliwie najdłużej i instalują aktualizację dopiero po 4 czy 5 przypomnieniu.
Zobacz również:
Najwięksi producenci oprogramowania postanowili w związku z tym zorganizować akcję, której celem będzie jest edukowanie użytkowników - zadaniem projektu International Technology Upgrade Week jest wyjaśnienie wszystkim zainteresowanym, dlaczego tak ważne jest aktualizowanie aplikacji. Tym bardziej, że - jak twierdzą przedstawiciele organizatorów - aktualizowanie oprogramowania jest dziś łatwiejsze niż kiedykolwiek.
"Jeśli używasz Adobe Readera lub Acrobata w Windows, to tak naprawdę możesz zapomnieć o obowiązku instalowania nowych wersji - cały proces może odbywać się automatycznie, bez wiedzy i udziału użytkownika" - tłumaczy w firmowym blogu Wiebke Lips, przedstawicielka Adobe.
Dodajmy, że później Lips nieco niejasno tłumaczy, że regularne instalowanie poprawek jest równie ważne jak wykonywanie przeglądu auta czy roweru (ponieważ to kwestia bezpieczeństwa) - aczkolwiek warto odnotować, że oddanie samochodu do przeglądu raczej nie zaowocuje "doposażeniem" go w jakieś nowe, niekoniecznie mile widziane przez użytkownika funkcje. A tak właśnie często dzieje się z oprogramowaniem i zjawisko to jest często wymieniane przez ekspertów jako jeden z czynników zniechęcających użytkowników do aktualizacji.
"W firmach produkujących oprogramowanie jest mnóstwo ludzi, którzy sądzą, że dodanie do jakiegoś programu kolejnego widżetu zbawi ludzkość. Otóż nie zbawi - to tylko jakaś tam kolejna opcja, którą oferujemy użytkownikom w nadziei, że im się przyda. A żadne narzędzie nie jest przydatne, jeśli pewnego dnia okazuje się, że dziś działa ono inaczej niż działało wczoraj" - tłumaczył niedawno w szeroko komentowanym blogowym wpisie Jono Xia, były programista projektu Firefox, który ostro skrytykował Mozillę za zbyt często i zbyt uciążliwe dla użytkowników aktualizowanie tej przeglądarki.
Więcej informacji o ankiecie Skype oraz inicjatywie International Technology Upgrade Week znaleźć można na stronie Skype.com.