Serwicyzacja i jej potencjalne znaczenie dla Twojego przedsiębiorstwa.
Dlaczego warto pomyśleć o serwicyzacji?
Odpowiedź jest prosta: aby zwiększyć przychody, zapewnić rozwój firmy i utrzymać jej pozycję na rynku.
Zwykle kiedy myślimy o wzroście przychodów, staramy się doprowadzić do zwiększenia sprzedaży produktów, a to na ogół oznacza konieczność inwestycji w infrastrukturę, działania marketingowe i personel operacyjny. Jednak sprzedaż pewnej usługi wraz z produktem albo oferowanie klientowi wsparcia realizacji konkretnych celów biznesowych pozwala zwiększyć przychody bez konieczności ponoszenia nakładów inwestycyjnych.
W każdej rozwiniętej gospodarce wartość sprzedawanych usług przekracza wartość produkcji towarowej. Wydaje się oczywiste, że ten obszar ma potencjał wzrostu.
Klienci są zainteresowani taką ofertą – dotyczy to zarówno odbiorców indywidualnych, jak i przedsiębiorstw. Ich oczekiwania są następujące:
- elastyczność i poczucie bezpieczeństwa (gwarantowany brak przestojów, kary umowne, zdefiniowane wyniki, umowy SLA)
- zapewnienie jakości (automatyczne aktualizacje do najnowszej wersji)
- kontrola kosztów (przewidywalne opłaty miesięczne bez żadnych nieoczekiwanych zmian)
Dla przedsiębiorstwa oznacza to więcej regularnych, przewidywalnych dochodów w dłuższej perspektywie czasowej.