Callaway Golf zawsze szczycił się swoim innowacyjnym podejściem do biznesu. Misja założonej w 1982 r. firmy jest prosta: sprowadza się do opracowywania innowacyjnych produktów, które pomagają golfistom precyzyjnie trafiać piłeczką do dołka lub w jego pobliże z większych odległości. Dzisiaj firma projektuje, produkuje, promuje i oferuje cztery marki sprzętu golfowego, akcesoriów golfowych i produktów związanych z golfem. Posiada dwanaście spółek zależnych w różnych zakątkach globu.
Callaway to największy na świecie producent kijów golfowych na świecie, działający w 70 krajach, osiągając przychody w wysokości prawie 900 milionów USD. Zaangażowanie Callaway w innowacje docenił magazyn Golf Digest. Firmie przyznano w tym roku najwięcej gwiazdek w kategoriach wydajność oraz innowacyjność na liście 2018 Hot List. Jednocześnie Callaway może poszczycić się największą liczbą złotych medali, produktów o doskonałych wynikach i medali putter gold.
Kultura innowacji Callway obejmuje także na dział informatyczny. Niedawno firma skonsolidowała operacje IT dla wszystkich spółek zależnych w ramach jednej infrastruktury hiperkonwergentnej Lenovo z Nutanix – tworzą ją dwa klastry urządzeń dedykowanych Lenovo Converged HX3310. Sean Keenan, starszy inżynier systemów, mógł wreszcie odetchnąć z ulgą: „To znacznie ułatwiło mi pracę” - powiedział. „Nutanix na sprzęcie Lenovo umożliwia kontrolę całości z poziomu jednego ekranu. Mogę monitorować i zarządzać całą naszą infrastrukturą wirtualną. Aktualizacja we wszystkich lokalizacjach wymaga tylko jednego kliknięcia. Jesteśmy również w stanie szybciej reagować na potencjalne problemy i usuwać wąskie gardła wydajności.”
Nadal pojawiały się jednak opóźnienia - po stronie operacyjnej. Jako firma innowacyjna, Callaway dotrzymuje kroku trendom cyfryzacji. Klienci mogą zamówić spersonalizowane produkty online - kije golfowe lub piłki w różnych wersjach kolorystycznych z nadrukowanym symbolami lub wiadomościami wybranymi spośród licznych dostępnych opcji. Ponieważ wzrosły oczekiwania klientów dotyczące szybszej dostawy, firma Callaway zaczęła zmagać się z procesami planowania i logistyki. Ogromna ilość danych i liczba koniecznych do wykonania kroków związanych z pozyskiwaniem, eksportowaniem, przekształcaniem i przesyłaniem tych danych, bardzo spowalniały ich system.
Michael Nevlida, starszy dyrektor globalnej infrastruktury IT i usług wsparcia, wyjaśnia, jak wpłynęło to na ich działalność: „Teraz konkurujemy z bardzo szybko rozwijającymi się firmami internetowymi i musimy być w stanie dostarczyć odpowiednie produkty dokładnie wtedy, kiedy klienci ich potrzebują” - powiedział. „Jednak dostarczenie niektórych kluczowych raportów trwało ponad 32 godziny. Oznaczało to, że zanim menedżerowie otrzymali potrzebne informacje, były one już nieaktualne.”
Horace Jones, główny administrator systemu UNIX i administrator pamięci masowej: „Byliśmy zadowoleni z [naszej ówczesnej platformy], ale nie było takiej inwestycji, która pozwoliłaby na osiągnięcie przez tą architekturę wydajności, której potrzebowaliśmy” - powiedział. „Uznaliśmy, że przejście do technologii przetwarzania danych w pamięci SAP HANA® jest jedynym sposobem osiągnięcia naszych celów biznesowych.” Callaway zdecydował się przenieść wszystko do SAP HANA jednocześnie - systemy Advanced Planner Optimizer (APO) oraz centralny komponent SAP ERP, a także systemy SAP Business Warehouse (BW). Zdecydowano jednocześnie, że dostawcą sprzętu obsługującego platformę będzie Lenovo.
Zmiana była ogromna. Horace Jones był zachwycony efektami: „Kiedy zakończyliśmy migrację, niektórym użytkownikom wydawało się, że system jest zepsuty. Zadania, które wcześniej zajmowały 10 minut, teraz działały od razu!” Callaway może dobrze wykorzystać zaoszczędzony czas - reagując na informacje zawarte w tych kluczowych raportach i kontynuując swoje dziedzictwo innowacji. Dowiedz się więcej czytając pełną wersję case study.