Analityka Big Data: SAS odpowiada na najważniejsze pytania swoich klientów


Nigdy wcześniej tak wiele urządzeń, osób i rzeczy nie było podłączonych do internetu. Nigdy wcześniej też nie wygenerowano tak dużej ilości danych. Istnieje ogromna wiedza, którą można uzyskać ze wszystkich tych danych. Jednak tam, gdzie są dane, potrzebna jest analityka. Dane bez analityki to wartość, która nie została jeszcze zrealizowana. SAS pomaga swoim klientom przekształcać dane w wiedzę od ponad 40 lat. Ma klientów w ponad 83 tys. lokalizacji. To m.in. 94 ze 100 najlepszych firm w rankingu Fortune Global 500® 2016.

Klucz do sukcesu: podejście, w którego centrum znajduje się klient

W ciągu ostatnich czterech dekad wiele się zmieniło w dziedzinie analityki. Niemniej SAS może przypisywać znaczną część swojego sukcesu dwóm strategicznym założeniom, które nie uległy zmianie od momentu powstania firmy:

  1. Zobowiązanie wobec swoich klientów - rozwiązania SAS są oparte na potrzebach klientów.
  2. Wykorzystanie wydajnej, niezawodnej technologii, która pozwala zaspokoić te potrzeby.

Tim Campbell, dyrektor IT w SAS, uważa, że kluczem do sukcesu jest zaangażowanie firmy w problemy klienta: „Od zawsze klient znajdował się w centrum wszystkich naszych działań - zarówno jeśli chodzi o zrozumienie jego potrzeb, jak i bycie w kontakcie z tym, czego potrzebują nasi klienci do rozwijania swojego biznesu” - mówi Tim Campbell.

Odpowiedzi na najważniejsze pytania

Zakres pytań, na które chcieliby uzyskać odpowiedzi klienci SAS za pomocą analityki, jest dosyć szeroki. Odpowiedzi na niektóre z tych pytań mają nawet potencjał pozwalający chronić życie:

  • W jaki sposób możemy przewidzieć, którzy pacjenci mogą zapaść na sepsę - krytyczny stan zagrażający życiu?
  • W jaki sposób możemy sprawić, że pacjenci z HIV na obszarach wiejskich w Luizjanie uzyskają lepszą opiekę?
  • Jak możemy zmniejszyć wskaźnik samobójstw wśród młodych ludzi w Kanadzie?

Ciężka robota serwerów obsługujących dane

W związku z tym, że ilość dostępnych danych nadal rośnie w postępie geometrycznym, a potrzeby klientów wciąż ewoluują, SAS stara się zawsze być o krok do przodu. Firma reinwestuje około 25% swoich rocznych przychodów w badania i rozwój - a rozwój nowych produktów i usług wymaga serwera o dużej wydajności. Ponadto, klienci SAS często są wręcz uzależnieni od potężnych serwerów obsługujących dane. Od nich zależy bowiem sprawne działanie biznesu.

Awaria nie wchodzi w grę

SAS wybrał Lenovo, aby zapewnić klientom niezawodne i łatwe w obsłudze serwery danych. Campbell ufa, że rozwiązania i usługi Lenovo zadowolą klientów: „Bardzo wysoki poziom wsparcia oferowany klientom przez Lenovo pozwala nam wdrażać nasze systemy i nie martwić się o dodawanie kolejnych zasobów do ich obsługi”. Sanjay Patel, inny dyrektor IT w SAS, potwierdza: „Różnica między Lenovo a innymi dostawcami polega na tym, że jeśli znajdą problem, są bardzo proaktywni. Obecnie, ze względu na wirtualizację i wszystko inne, gdy zawodzi serwer, możemy bezpośrednio wpływać na 200-300 aplikacji i użytkowników. Wiarygodność i bycie proaktywnym, abyśmy nie doświadczali awarii, jest niezwykle istotne”.

Możliwości są nieograniczone

Dzięki serwerom Lenovo ThinkSystem przetwarzającym dane na zapleczu ich biznesów, klienci SAS są w stanie nie tylko uruchamiać oprogramowanie płacowe na czas, za każdym razem. Dowiadują się także więcej o swoich klientach, o wiele więcej niż kiedykolwiek wcześniej, i dzięki temu podejmują lepsze decyzje biznesowe. Handel detaliczny może optymalizować to, co jest wysyłane do poszczególnych sklepów, by dostarczyć odpowiednie towary dla ludzi, którzy chcą je kupić. Banki mogą określać, którzy klienci są w rzeczywistości handlarzami narkotyków, wykorzystującymi usługi banku do prania brudnych pieniędzy. Firmy farmaceutyczne mogą śledzić działania niepożądane i problemy kliniczne z dużą większą dokładnością. Lista ważnych pytań, na które oprogramowanie SAS pomaga uzyskać odpowiedzi za pomocą serwerów Lenovo, jest praktycznie nieskończona.

SAS rośnie, a postęp analityki odbywa się w nowych, ekscytujących kierunkach. Jedną rzeczą, której możemy być pewni, jest to, że w ciągu najbliższych 40 lat SAS będzie nadal uważnie słuchał swoich klientów. Campbell cieszy się, że towarzyszem w tej podróży jest Lenovo: „Lenovo i SAS podzielają kluczową wartość biznesową - pasję dostarczania rozwiązań naszym klientom”.

Lenovo ThinkSystem i ThinkAgile to znaki towarowe Lenovo w Stanach Zjednoczonych i/lub w innych krajach

Zapisz się na bezpłatny newsletter. Dowiesz się o webinarach, nowych case study oraz white paperach.