Więcej usług w druku

Rozmawiamy z Najib Bahous, wiceprezesem firmy Lexmark na region EMEA.

Rozmawiamy z Najib Bahous, wiceprezesem firmy Lexmark na region EMEA.

Firma coraz częściej podkreśla i promuje rozwiązania dla biznesu, co to oznacza w praktyce?

Lexmark oferuje dziś nie tylko sprzęt drukujący, ale również - a może należałoby powiedzieć przede wszystkim - usługi i rozwiązania, takie jak planowanie i projektowanie infrastruktury systemów druku i przetwarzania dokumentów, usługi związane z utrzymaniem i serwisem systemów oraz analizą i optymalizacją infrastruktury. W ostatnich latach Lexmark najwięcej inwestował właśnie w rozwój infrastruktury serwisowej.

Czego dotyczą hasła zmiany strategii Lexmarka?

Dotyczą one rynku konsumenckiego. Zrezygnowaliśmy z konkurencji cenowej, bo okazało się, że sprzedaż najtańszych na rynku modeli drukarek lub urządzeń wielofunkcyjnych nie jest uzasadniona ekonomicznie. Zdecydowaliśmy się zrezygnować z tego typu oferty i skupić się na konkurencji w wyższych segmentach rynku. Oznacza to promocję sprzętu drukującego wyposażonego w interfejsy Wi-Fi oraz funkcję automatycznego druku dwustronnego jako oferty sprzętu przeznaczonego do użytku domowego lub w małych firmach.

Co nowego mogą obecnie zaoferować użytkownikom producenci sprzętu drukującego?

Takie parametry drukarek i MFP, jak szybkość druku lub rozdzielczość w większości zastosowań są obecnie zupełnie wystarczające. Z punktu widzenia technologii druku laserowego ostatnim istotnym ulepszeniem było wprowadzenie chemicznego procesu wytwarzania tonerów. Obecnie wykorzystują to praktycznie wszyscy producenci i toner chemiczny przestał być wyróżnikiem konkurencyjnym.

Choć Lexmark sprzedawał i dalej będzie sprzedawał drukarki i urządzenia wielofunkcyjne, tak naprawdę nasze badania i rozwój techniczny koncentrują się obecnie na tym, jak wykorzystać technologie IT do zaspokojenia rosnących i zmieniających się wymagań użytkowników. Dlatego też inwestujemy nie tylko w rozwój rozwiązań związanych z drukiem, ale przede wszystkim w usługi i serwis.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200