ENFACE: KAMIL BARGIEL...

...prezes firmy SentiOne, która za narzędzie do monitorowania internetu została laureatem nagrody Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na najbardziej „Innowacyjny Projekt – Technologie Zarządcze”.

O WYSZUKIWARCE OPINII

Wyszukiwarki internetowe wyszukują strony, natomiast SentiOne wyszukuje opinie. Wyniki w SentiOne są odświeżane na bieżąco, w czasie rzeczywistym. Dzięki temu, jak tylko nowa opinia zostanie opublikowana w internecie, pojawia się w wynikach wyszukiwania. Klasyczne wyszukiwarki natomiast odświeżają listę stron efektywnie raz na jakiś czas (dzień, czasem dłużej), mają tym samym znacznie większe opóźnienie. SentiOne nie tylko wyszukuje dane, ale od razu je analizuje i prezentuje wykresy odpowiadające na pytania: kto, co, jak i gdzie mówi na nasz temat w internecie? Dzięki SentiOne, jesteśmy w stanie zbadać opinie, prześledzić komentarze i przeanalizować historię oraz potencjał, drzemiący w danym temacie.

O MODELU BIZNESOWYM

W naszym przypadku najlepiej sprawdza się model biznesowy typu „Software as a Service”. Nasz system sprzedajemy na zasadzie miesięcznego abonamentu. Klient płaci za liczbę monitorowanych tematów. Tematem może być np.: firma, produkt, czy osoba, którą chcemy monitorować w internecie. SentiOne współpracuje z ponad 500 dużymi, średnimi i lokalnymi markami na 7 rynkach europejskich. Monitorujemy internet w Polsce, Czechach, Rumunii, Estonii, Łotwie, na Węgrzech i Litwie.

Zobacz również:

O POTENCJALE INTERNETU

Małe i średnie polskie firmy, ciągle jeszcze uczą się internetu i odkrywają jego możliwości. Często próbują podejmować działania na własną rękę, co nie zawsze wychodzi im na dobre. Pamiętajmy, że przeciętna firma ogranicza swoje działania online do postawienia własnej strony internetowej, wybrania firmy do pozycjonowania i czasami umieszczenia kilku reklam w wyszukiwarce. Wyjątkiem jest tutaj branża e-commerce. Dla nich internet jest podstawową przestrzenią, w której funkcjonują. Wśród naszych klientów mamy bardzo wiele sklepów internetowych, wykorzystujących SentiOne do monitoringu własnej marki oraz działań konkurencji, odpowiadania na zapytania klientów w mediach społecznościowych oraz do wyszukiwania osób potencjalnie zainteresowanych ich produktami.

O WSPARCIU SPRZEDAŻY

Rynek zmienia się bardzo dynamicznie. Wiemy, że nowe rozwiązania technologiczne coraz częściej są wykorzystywane na potrzeby efektywnego marketingu, dlatego przewiduję, że rok 2014/2015 będzie się skupiał na technikach wspomagających proces sprzedaży.

Dziś już praktycznie nie ma firm, które nie korzystałyby z internetu. W naszym przypadku na sieci opieramy całą strukturę. Monitorujemy i badamy opinie internautów, sprzedajemy nasze usługi online, reklamujemy się w sieci, budujemy relacje z liderami opinii, a przede wszystkim staramy się edukować polski rynek, a także prezentować możliwości internetu.

O NARZĘDZIACH PRZYSZŁOŚCI

Ciężko jest przewidywać przyszłość w internecie na dłużej niż 12 miesięcy do przodu. Moim zdaniem wszystko zmierza ku narzędziom, które będą upraszczały istniejące procesy. Rozwiązaniom, które będą bardzo przejrzyste i dostępne od ręki. Konsumenci mają dzisiaj coraz mniej czasu i jeszcze mniej chęci na obsługę nowych narzędzi. Nie należy jednak mylić prostoty z niskim stopniem zaawansowania. Całe zaplecze technologiczne będzie schowane przed odbiorcą, żeby mógł skupić się na tym co ważne, czyli na wnioskach. Istniejące wyszukiwarki zamienią się w narzędzia, które będą wykonywały za nas część analizy i prezentowały nam wnioski, zamiast suchych danych.

O POMOCY DLA PRZEDSIĘBIORCÓW

Małym i średnim firmom potrzebna jest każda pomoc. Przede wszystkim pomoc finansowa, która sprawia, że oszczędni z natury przedsiębiorcy, zaryzykują i skorzystają z innowacyjnych narzędzi dostępnych na rynku. Nie bagatelizowałbym również kampanii informacyjnych, które w pierwszej kolejności uświadamiałyby przedsiębiorców, o istnieniu takich narzędzi jak np. SentiOne. Myślę, że ciągle 95% małych i średnich firm w Polsce nie wie jeszcze o istnieniu narzędzi do monitoringu internetu.


TOP 200