EN FACE: Dominik Dryja...

...współtwórca zwycięskiej aplikacji w Facebook World Hack w Warszawie i internetowego rozwiązania Megafoni, służącego do zarządzania obecnością na Facebooku

O FACEBOOK HACK

W organizowanym w Warszawie Facebook World Hack wziąłem udział razem z moim wspólnikiem i współtwórcą aplikacji - Bartkiem Nowotarskim. Zrobiliśmy to z czystej ciekawości. Chcieliśmy poznać polską społeczność twórców oprogramowania na Facebooka oraz pracowników samego Facebooka, którzy tak naprawdę tworzą tę platformę. Mieliśmy okazję porozmawiać z ludźmi o naszej firmie, o Facebooku, wykonać ciekawy projekt i pochwalić się nim, a nawet pograć w ping-ponga z kilkoma pracownikami Facebooka. Nasz projekt, FlowerPower, zdobył pierwsze miejsce w kategorii Open Graph.

O KWIATACH

Pomysł na aplikację FlowerPower pojawił się przypadkowo i w naturalny sposób - ciągle zapominaliśmy podlewać kwiaty w naszym biurze. Stąd wziął się pomysł, żeby zainstalować w doniczce z kwiatkiem w miejscu, gdzie pracujemy, czujniki wilgotności gleby i zrobić aplikację, która pomoże w stworzeniu systemu automatycznie nawadniającego roślinę. Jakiś czas po tym dowiedzieliśmy się o Facebook World Hack i była to dla nas niezwykła okazja, aby zrealizować nasz pomysł, a nawet rozszerzyć go o dodatkowe funkcje.

Stworzony przez nas program informuje za pomocą powiadomienia na Facebooku o potrzebie podlania kwiatka, a także informuje znajomych, kiedy kwiatek został podlany. Projekt był i jest czystą zabawą, eksperymentem, który pozwolił nam pobawić się przez chwilę elektroniką Arduino, integrując świat cyfrowy z rzeczywistością. Nie planujemy na tym projekcie zarabiać, wręcz przeciwnie, zastanawiamy, się czy nie udostępnić go za darmo, aby inni też mogli korzystać z naszego rozwiązania dla własnej przyjemności.

O MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Razem z moim wspólnikiem Bartkiem pasjonujemy się projektowaniem i programowaniem innowacyjnych rozwiązań, które mogą wpłynąć na jakość komunikacji w internecie. Opieramy swój biznes i nasze pomysły na sieciach społecznościowych, bo jest to bardzo aktywny dział internetu i niesamowite źródło wiedzy oraz potencjału twórczego. Możliwości komunikacyjne, jakie dają sieci społecznościowe, nadają niesamowitego rozpędu projektom i ideom, z którymi się utożsamiamy. Jest to dla nas okazja, aby ułatwić komuś dotarcie do potencjalnego odbiorcy.

Obecnie jesteśmy związani z platformą Facebook, ponieważ to w tej chwili największa sieć społecznościowa w Polsce. Media społecznościowe wszędzie na świecie rozwijają się dynamicznie. Niebawem platformy, takie jak Facebook czy Twitter, będą zintegrowane z naszymi telefonami i tożsamością online. Już teraz można obserwować to zjawisko, chociażby w nowych modelach telefonów czy systemów operacyjnych, które w intuicyjny sposób integrują się z Facebookiem.

O MEGAFONI.PL

Na co dzień zajmujemy się projektem Megafoni.pl. To inteligentne, proste w użytkowaniu narzędzie internetowe, które pozwala firmom samodzielnie i skutecznie wypromować się oraz zarządzać swoją obecnością na Facebooku. Obecnie większość firm chce być obecna na Facebooku. Są organizacje, które robią to dlatego, że jest to modne, ale wiele firm zdaje sobie już sobie sprawę, że na Facebooku znajdują się ich potencjalni klienci, z którymi po raz pierwszy mają możliwość komunikacji w bezpośredni sposób. Celem Megafoni.pl jest uproszczenie procesu zarządzania firmą na Facebooku i w social mediach.

Megafoni oferuje narzędzia dostępne z poziomu przeglądarki internetowej. Pozwalają one tworzyć i organizować wirtualne promocje, takie jak konkursy fotograficzne, kupony rabatowe lub upominki na Facebooku. Firmy korzystające z Megafoni otrzymują również zestaw narzędzi do komunikacji, które pomagają nawiązać dialog z klientami w największej w Polsce i na świecie sieci społecznościowej, jaką jest Facebook.

Megafoni jest na rynku już ponad rok i radzi sobie całkiem dobrze. Obecnie z naszej technologii korzysta kilka tysięcy firm w Polsce oraz kilka większych agencji reklamowych i PR.

O SZANSIE DLA MAŁYCH FIRM

Najważniejszą kwestią w social mediach jest zadbanie o komunikację i dialog. Trzeba wypromować się, zostać dostrzeżonym w taki sposób, który najlepiej pasuje charakterem do danej działalności. Po raz pierwszy w historii małe firmy mają takie same możliwości promocyjne jak globalne korporacje. Jeżeli masz świetną usługę lub produkt i potrafisz to komunikować, twoja firma zostanie zauważona. To niesamowity potencjał, który firmy w Polsce tak naprawdę dopiero odkrywają.