Budowanie skutecznej różnorodności

Nowe sposoby przetwarzania danych

Platformy cyfrowe niezbędne do transformacji cyfrowej

IDC przewiduje, że w 2022 roku 46% wszystkich produktów i usług sprzedawanych przez firmy na całym świecie będzie w formie cyfrowej lub będzie dostarczana cyfrowo. Stanie się to możliwe dzięki ciągłej transformacji cyfrowej (DX) organizacji komercyjnych lub publicznych we wszystkich branżach i segmentach.

W ramach przygotowań do handlu przyszłości organizacje w coraz większym stopniu polegają na platformach cyfrowych, które wspierają nowo opracowane, natywne oferty cyfrowe. Platformy te muszą być zwinne, odporne i adaptowalne, zdolne do obsługi wielu modeli dostaw, modeli kosztowych, bezpieczeństwa i niezawodnej łączności. Co oczywiste, zbudowanie takich platform nie jest możliwe bez odpowiedniej infrastruktury.

Nowoczesnej infrastruktury cyfrowej nie można już zbudować korzystając wyłącznie z wewnętrzynych centrów danych większości firm. Kolokacja i łączność stanowią podstawę ekosystemu cyfrowego, w którym działają nowoczesne organizacje. Infrastruktura lokalna musi być połączona z zewnętrznym centrum danych i/lub zasobami chmury dostarczanymi (i w coraz większym stopniu obsługiwanymi) przez firmy zewnętrzne. Takie hybrydowe środowiska mogą obejmować wdrożenia lokalizacji brzegowych (edge computing) i Internetu rzeczy (IoT).

W Polsce wiele firm, które rozpoczęły swoją drogę w świecie DX, staje przed poważnym wyzwaniem adaptacji swoich platform infrastrukturalnych do nowych realiów biznesowych. Coraz więcej polskich firm rozumie, że cyfryzacja procesów i oferty jest kluczem do zyskania przewagi konkurencyjnej i poprawienia pozycji rynkowej. Badanie IDC pokazuje, że większość polskich firm nadal boryka się ze skutkami pandemii COVID-19, ale wiele z nich sięga po nowe technologie, aby ich operacje były bardziej zwinne i przygotowane na wzrost w „nowej normalności”.

Pobierz materiał i dowiedz się więcej!

Gorąco zachęcamy do zapoznania się z materiałem!

Pobierz materiał