Optymalizacja zarządzania IT w czasach pandemii

Trwająca pandemia koronawirusa wymusiła zmiany w podejściu do zarządzania IT. Wszystko wskazuje na to, że obecna sytuacja jeszcze trochę potrwa, firmy przez dłuższy czas będą pracować zdalnie, a wypracowane rozwiązania na stałe zagoszczą w nowo nakreślonym modelu biznesowym wielu organizacji.

Kiedy w ostatnich latach umysły szefów IT skupione były na chmurze, internecie rzeczy, cyfrowej transformacji i Przemyśle 4.0, wydarzyło się coś, na co mało kto był przygotowany – pandemia COVID-19 i konieczność natychmiastowego dostosowania się do nowych reguł gry.

Obecny kryzys istotnie dotknął wiele branż gospodarki. Nawet gałęzie nieobjęte bezpośrednio ograniczeniami i nakazami muszą mierzyć się dzisiaj z nową rzeczywistością – zaburzonym łańcuchem dostaw, zmienionymi zachowaniami konsumenckimi, a nawet koniecznością zadbania o zdrowie pracowników jak nigdy wcześniej. W tle pandemii COVID-19 rozgrywa się bitwa o zachowanie ciągłości działania wielu firm w Polsce i na świecie.

Kryzys obnażył mocne i słabe strony działów IT, którym z dnia na dzień przyszło zmierzyć się z niespodziewanym wyzwaniem – pracą zdalną i koniecznością optymalizacji zarządzania. Nic dziwnego, że aż 85% respondentów uznało możliwość dostępu do zasobów firmy z dowolnego miejsca jako kluczowy lub bardzo ważny element strategii, która zapewni im odporność na kryzys i zachowanie ciągłości biznesowej na najbliższy rok.

W jaki zatem sposób przedsiębiorstwa budują swoją odporność na kryzys? Czy korzystanie z outsourcingu i chmury rośnie wraz z optymalizacją budżetów i szukaniem większej elastyczności? Czy już dzisiaj weryfikowane są plany na przyszłość? Badanie „Optymalizacja zarządzania IT w czasach pandemii”, przeprowadzone przez „Computerwold” na zlecenie ATM, właściciela marki Atman i lidera rynku centrów danych w regionie, ma dać odpowiedź, w jaki sposób obecny kryzys zmienił podejście firm do outsourcingu i chmury. Czy w dobie pandemii, przy zwiększonej pracy zdalnej, przedsiębiorstwa i instytucje publiczne są bardziej skłonne do korzystania z zewnętrznych usług? Odpowiedzi na te pytania znalazły się w raporcie z badania.

Jeżeli jesteś zainteresowany dostępem do materiału, podaj adres e-mail

Organizatorami usługi udostępnienia materiału Whitepaper są IDG Poland S.A. oraz firma ATM S.A. Whitepaper ten skierowany jest do specjalistów ds. technologii z dużych firm działających w wybranych branżach.
Udostępnienie materiału Whitepaper to usługa, w której masz możliwość pobrania wybranego pliku oraz możesz otrzymać dodatkowe informacje od organizatorów za pośrednictwem poczty e-mail i telefonu.
Rejestracja na Whitepaper jest jednoznaczna z akceptacją Regulaminu usługi.


Możliwość pobrania materiału otrzymają tylko wybrani uczestnicy, dlatego po zarejestrowaniu otrzymasz od nas informację o zakwalifikowaniu się do usługi.