Computerworld.pl
Konferencje
Badania redakcyjne
Tematy
Agile
AI (Artificial Intelligence)
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
SDN
Sieci
Smart City
Sprzęt B2B
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Badanie AudIT
Biblioteka IT
TOP200
Strefy tematyczne
Efektywna praca hybrydowa
Sieci w logistyce
Raportowanie ESG - wszystko, co trzeba wiedzieć
Atman 30 lat Internetu komercyjnego
×
Szukaj
Konferencje
Wiadomości
CIO Executive
Podcasty
Badania redakcyjne
Okiem Prezesa
Wywiady
Badanie AudIT
Biblioteka IT
Praca w IT
Tematy
Agile
AI (Artificial Intelligence)
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
SDN
Sieci
Smart City
Sprzęt B2B
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Strefy tematyczne
Efektywna praca hybrydowa
Sieci w logistyce
Raportowanie ESG - wszystko, co trzeba wiedzieć
Atman 30 lat Internetu komercyjnego
TOP200
Kiosk
Archiwum
Newslettery
Strona główna
Temat
PBI
Temat: PBI
Najwyższa Izba Kontroli negatywnie ocenia Polską Bibliotekę Internetową
Zakupy grupowe rosną w siłę
Dla zdezorientowanych. Kto jest największy w polskim internecie?!
Magdalena Górak
Najpierw opublikowaliśmy wyniki Megapanelu, według których portale - obok wyszukiwarki Google, witryn Microsoftu, Allegro i Idei - zdominowały pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych witryn. Potem przyszedł czas na ranking biur sprzedaży, w którym portale przemieszane były z sieciami reklamowymi. Który z tych rankingów jest wiążący dla osób kupujących reklamy w polskim internecie?
Wyniki widziane inaczej: oczami reklamodawców
Magdalena Górak
W zaprezentowanym przez PBI drzewku mediów nie można znaleźć informacji o potencjale zbiorów mniejszych serwisów. A przecież taki agregat może mieć większy zasięg niż największe portale. Po zebraniu wszystkich serwisów przez sieć Ad.net okazało się, że jej zasięg jest większy od Onetu. Pierwsza dziesiątka największych biur reklamy prezentuje się więc całkiem odmiennie. Największe portale przemieszane są z sieciami reklamowymi.
Największa porażka 2004 roku
Anna Meller
Gdzie nie spełniły się oczekiwania? Co negatywnie wpłynęło na rynek internetowy? I wreszcie co nas naprawdę zirytowało? Branża internetowa odpowiada: brak publikacji badań PBI! To wydarzenie uznane zostało za największą kompromitację 2004 roku. Lista porażek jest jednak dłuższa...
Będą wyniki badania PBI!
Anna Meller
Doszło do podpisania długo wyczekiwanej umowy między Polskimi Badaniami Internetu a firmą badawczą Gemius S.A. Publikacji wyników pomiaru możemy spodziewać się w połowie listopada.
Jak badać polski Internet?
Anna Meller
Wciąż nierozstrzygnięta jest sprawa publikacji wyników badania PBI, bo zaangażowane strony: firma badawcza Gemius i członkowie Polskiego Badania Internetu nie mogą dojść do porozumienia w kwestii sposobu publikacji pomiaru. Tymczasem Gemius uruchomił nowe badanie gemiusAudience, które będzie pokazywało nie tylko oglądalność witryn, ale również profil społeczno-demograficzny użytkowników. O tym, jak bada się Internet i jakie problemy na tym polu napotyka firma badawcza, opowiada Marcin Pery, wiceprezes zarządu Gemius S.A.
Gdzie się podziało Polskie Badanie Internetu?
Anna Meller
W połowie ubiegłego roku rozpoczęto rekrutację do badania panelowego PBI. Pierwsze wyniki miały ukazać się w grudniu 2003 roku, nie opublikowano ich jednak do teraz. Krążą pogłoski, że sytuacja finansowa Wirtualnej Polski ma wpływ na te opóźnienia, bo portal nie jest w stanie współfinansować badań. PBI dementuje te informacje.
PBI: Ministerstwo wyjaśnia
Anna Meller
W Polskiej Bibliotece Internetowej pojawiło się z powrotem prawie tysiąc publikacji, które usunięto wcześniej z serwisu, by dokonać w tekstach poprawek. Ministerstwo Nauki i Informatyzacji, nadzorujące projekt, zaznacza, że już wkrótce zmieni się również sposób wyszukiwania dzieł. Twórcy PBI wyjaśniają również kontrowersje dotyczące umieszczenia w zasobach poematu Słowackiego "Pan Tadeusz".
Aktualizacja: Trzej najwięksi bez zmian, o2.pl goni Gazetę.pl
Anna Meller
Opublikowane przez nas wyniki badania panelowego przeprowadzonego na zlecenie PBI wywołały duże poruszenie. Najbardziej kontrowersyjne okazały się wypowiedzi przedstawiciela o2.pl dotyczące chęci zdetronizowania trzech największych portali. Wirtualna Polska komentuje taką postawę.
Reklama zamknie się za 15 sekund. Przejdź do serwisu »