Computerworld.pl
Konferencje
Okiem Prezesa
Tematy
Agile
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
GDPR/RODO
SDN
Sieci
Smart City
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Badanie AudIT
Biblioteka IT
Prenumerata
Strefy tematyczne
Alcatel-Lucent Enterprise – rozwiązania IT dla rozwoju biznesu
Check Point Cyberbezpieczeństwo w 2020
Cisco Webex
Commvault - Zintegrowane rozwiązania do backupu danych
Fortinet Bezpieczna praca zdalna
Fortinet Cyberbezpieczeństwo
Google Cloud
HPE GreenLake
HPE Infrastruktura
IBM Security University 2020
IBM Data and AI Virtual Forum Poland
IFS Applications
SAP Analityka Big Data
SUSE Innowacje Open Source dla biznesu
VMware SD-WAN by VeloCloud
×
Szukaj
Konferencje
Wiadomości
CIO Executive
Podcasty
Okiem Prezesa
Wywiady
Badanie AudIT
Biblioteka IT
Praca w IT
Tematy
Agile
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
GDPR/RODO
SDN
Sieci
Smart City
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Strefy tematyczne
Alcatel-Lucent Enterprise – rozwiązania IT dla rozwoju biznesu
Check Point Cyberbezpieczeństwo w 2020
Cisco Webex
Commvault - Zintegrowane rozwiązania do backupu danych
Fortinet Bezpieczna praca zdalna
Fortinet Cyberbezpieczeństwo
Google Cloud
HPE GreenLake
HPE Infrastruktura
IBM Security University 2020
IBM Data and AI Virtual Forum Poland
IFS Applications
SAP Analityka Big Data
SUSE Innowacje Open Source dla biznesu
Prenumerata
Archiwum
Download
Newslettery
Strona główna
Centrum tematyczne
Big Data
Big Data
CIO Executive
Operacyjne Business Intelligence
Tomasz Mierzwa, 29.09.2009
Rozwiązania Business Intelligence tradycyjnie kojarzone są ze wsparciem strategicznego zarządzania. Kolejnym krokiem w rozwoju BI jest rozszerzenie grupy odbiorców informacji analitycznych o osoby wykorzystujące je na potrzeby działań operacyjnych, wpisanych w konkretne procesy biznesowe realizowane w przedsiębiorstwie.
CIO Executive
Korzyści z upowszechnienia
Dominik Walknowski, 30.06.2009
Przewrót w architekturze BI zaowocuje wzrostem zaintresowania narzędziami analitycznymi wśród małych i średnich firm.
CIO Executive
Energetyczna informatyka
Barbara Mejssner, 29.05.2009
Potrzeby branży energetycznej w zakresie rozwiązań informatycznych są ogromne. Od rozwiązań ERP do zarządzania przedsiębiorstwem, po systemu Business Intelligence, oraz wyspecjalizowane aplikacje branżowe, billingowe, aplikacje GIS. Wdrażane są także rozwiązania CRM służące do obsługi klientów masowych, rozwiązania do zdalnego odczytu liczników oraz prognozowania zapotrzebowania na energię.
CIO Executive
Turbo BI pod strzechy
Barbara Mejssner, 28.04.2009
Technologia in-memory zapowiada przełom w rozwiązaniach Business Intelligence. Według Gartnera, do 2012 roku 70% największych firm na świecie będzie wykorzystywać BI przetwarzających dane w pamięci operacyjnej. Przede wszystkim jednak nowa, tańsza technologia powinna spopularyzować rozwiązania BI w sektorze małych i średnich firm.
CIO Executive
BI - górniczy kamień milowy
Robert Jesionek, 26.03.2009
Branża wydobywcza należy do jednej z najbardziej tradycyjnych gałęzi polskiej gospodarki. Jednak tradycja nie musi iść w parze z technologicznym zacofaniem. Czasy, gdy głównym narzędziem w kopalni był kilof, dawno minęły.
CIO Executive
Analityka górą
Barbara Mejssner, 26.03.2009
Współczesne rozwiązania BI spełniają najważniejsze potrzeby analityczne firm - od szybkich raportów po wielowymiarowe analizy i prognozowanie. Wdrożenia BI znajdują się na liście priorytetowych inwestycji IT w 2009 roku, razem z inwestycjami w sprzęt i narzędzia programistyczne, zarówno w firmach globalnych, jak i MSP na całym świecie.
Wzrasta świadomość korzyści z Business Intelligence
Piotr Waszczuk, IDG News Service, 10.07.2008
Z raportu firmy IDC wynika, że w 2007 roku wartość globalnego rynku Business Intelligence przekroczyła 7,05 mld USD. W skali globalnej rynek narzędzi BI rozwija się w tempie 12,1 proc. rocznie. Najszybciej rośnie sprzedaż narzędzi analitycznych w regionie EMEA.
SAS: Business Intelligence w języku naturalnym
Piotr Waszczuk, IDG News Service, 19.03.2008
W poniedziałek (17 marca) przedstawiciele firmy SAS poinformowali o przejęciu dostawcy oprogramowania do analizy języka naturalnego - firmy Teragram. Rozbudowana obsługa języka naturalnego ma zwiększyć funkcjonalność oprogramowania do analiz biznesowych i ułatwić przetwarzanie nieustrukturalizowanych danych.
Konsolidacja i dojrzałość powodem spowolnienia rynku BI
Piotr Waszczuk, IDG News Service, 23.01.2008
Analitycy Gartnera przewidują, że okres najbardziej dynamicznego wzrostu sektor aplikacji Business Intelligence ma już za sobą. Do 2011 r. tempo wzrostu spadnie poniżej 10%. W 2007 r. wartość rynku aplikacji BI wzrosła o 12,5%. Powodami zmniejszenia tempa wzrostu są postępująca konsolidacja oraz dojrzewanie i nasycenie rynku.
Klienci boją się skutków przejęcia BEA przez Oracle
Piotr Waszczuk, IDG News Service, 23.01.2008
Największe obawy dotyczą ewentualnego wzrostu kosztów utrzymania aplikacji przejmowanej firmy. Obawy dotyczą również dalszych warunków licencjonowania produktów BEA. Według klientów Oracle nie jest zaś jasne, które rozwiązania koncern zamierza rozwijać - swoje, czy te stworzone przez BEA.
Słabe wykorzystanie BI
Wanda Żółcińska, 13.06.2005
Firmy europejskie wciąż nie potrafią w pełni wykorzystywać możliwości oferowanych przez systemy Business Intelligence - wynika z badań przygotowanych na zlecenie firmy Unisys.
Zmiany w Premium Technology
Computerworld, 06.07.2004
Spółka stała się 100% własnością Wojciecha Wrony, prezesa zarządu firmy, który jednocześnie przestał pełnić funkcję przewodniczącego rady nadzorczej w Infovide SA.
Poprzednia
strona
1
...
25
26
27
28
29
Redakcja poleca
CIO i CDO: ile współpracy, ile konkurencji?
Grażyna Musiatowicz-Podbiał
Zetabajty otwartych danych
Computerworld
Computerworld 1/2019. Jak SI zrewolucjonizowała przemysł
Computerworld
Repozytoria i hurtownie danych
Marcin Bieńkowski
Biblioteka IT
Kolejny poziom w przetwarzaniu danych o klientach
Przedsiębiorstwa w coraz większym stopniu korzystają z zaawansowanych rozwiązań technologicznych wspierających zarzadzanie wszystkimi etapami i aspektami kontaktów z klientem. W badaniu redakcyjnym Computerworld przyjrzeliśmy się najnowszym trendom w tym obszarze, a szczególną uwagę poświęciliśmy narzędziom klasy Customer Data Platform. CDP agreguje dane pochodzące z różnych źródeł i różnego typu, tworząc ujednolicony profil klienta do wykorzystania w działaniach marketingowych, sprzedażowych i obsłudze. Jak firmy w Polsce podchodzą do przetwarzania i analizowania danych o klientach? Czy CDP to już rozpowszechnione narzędzie? Jakie są w tym obszarze najważniejsze wyzwania i cele? Pobierz raport.
HPE GreenLake – nowe doświadczenie dla tradycyjnej infrastruktury IT
Współczesna organizacja, która buduje swój biznes na bazie danych, musi nauczyć się odpowiednio reagować na zachodzące na rynku zmiany, by utrzymać się w głównym nurcie. Adaptując się odpowiednio wcześnie, a być może nawet działając uprzedzająco w stosunku do zmiennego otoczenia biznesowego, może zdobyć przewagę konkurencyjną i ugruntować swoją rynkową pozycję. Przeczytaj materiał i dowiedz się dlaczego usługa HPE GreenLake to rozwiązanie, które zmienia firmowe IT.
Analityka staje się podstawowym narzędziem biznesowym
Do świadomości przedsiębiorców powoli dociera fakt, że narzędzia analityczne nie są rozwiązaniem zarezerwowanym dla największych korporacji. Praktycznie każda firma może za ich pomocą zwiększyć zyski i podnieść efektywność biznesu. Na rynku są dostępne systemy, które automatycznie, w czasie rzeczywistym gromadzą dane z różnych źródeł, agregują je i analizują przy wykorzystaniu algorytmów wykrywających powiązania między danymi, a następnie prezentujących trendy i wzorce, które mogą być wykorzystane do zwiększenia efektywności biznesu. Na przykład: w jakich godzinach firma notuje największe zyski? jakimi produktami mogą być dzisiaj zainteresowani stali klienci? czy w sklepie pojawia się więcej klientów, gdy pada deszcz? To tylko niektóre pytania, na które może odpowiedzieć oprogramowanie analityczne. Zapraszamy do zapoznania się z materiałem.
Efektywna chmura: SAP HANA™ na IBM Power Systems
Zapoznaj się z bezpłatnym case study przygotowanym przez ekspertów itelligence i dowiedź się: - Jak w praktyce przebiega proces wdrożenia platformy SAP HANA na IBM Power Systems? - Jak optymalizować koszty utrzymania platformy? - Który model dostarczania SAP HANA wybrać by w pełni wykorzystać potencjał systemów SAP S/4 HANA i SAP ERP? Zapraszamy do lektury!
Reklama zamknie się za 15 sekund. Przejdź do serwisu »