Computerworld.pl
Konferencje
Badania redakcyjne
Tematy
Agile
AI (Artificial Intelligence)
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
SDN
Sieci
Smart City
Sprzęt B2B
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Badanie AudIT
Biblioteka IT
TOP200
Strefy tematyczne
Efektywna praca hybrydowa
Sieci w logistyce
Raportowanie ESG - wszystko, co trzeba wiedzieć
Atman 30 lat Internetu komercyjnego
×
Szukaj
Konferencje
Wiadomości
CIO Executive
Podcasty
Badania redakcyjne
Okiem Prezesa
Wywiady
Badanie AudIT
Biblioteka IT
Praca w IT
Tematy
Agile
AI (Artificial Intelligence)
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
SDN
Sieci
Smart City
Sprzęt B2B
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Strefy tematyczne
Efektywna praca hybrydowa
Sieci w logistyce
Raportowanie ESG - wszystko, co trzeba wiedzieć
Atman 30 lat Internetu komercyjnego
TOP200
Kiosk
Archiwum
Newslettery
Strona główna
Temat
badania internetu
Temat: badania internetu
Net Track: 7,45 mln internautów w Polsce
Anna Meller
Z najnowszego, czerwcowego badania Net Track wynika, że w minionym miesiącu 24,7% Polaków powyżej 15 roku życia korzystało z internetu. Lekko zwiększył się odsetek osób łączących się z siecią w domu. Bez zmian pozostała w czerwcu dziesiątka najbardziej rozpoznawanych witryn.
Pierwsze półrocze w polskiej e-branży: powyżej oczekiwań!
Anna Meller
Rynek internetowy nabrał rozpędu: szacuje się, że minione półrocze przyniosło 50% wzrost w wydatkach na e-reklamę. Sieć jest postrzegana przez reklamodawców jako skuteczne medium promocyjne, rośnie liczba użytkowników, mamy wiarygodne badania witryn, ubiegłe dwa kwartały były najlepsze w porównaniu z ubiegłymi latami - mówią przedstawiciele branży internetowej i telekomunikacyjnej w przygotowanym przez Internet Standard podsumowaniu "Kondycja e-branży w I półroczu 2004 roku".
Zakusy na ogólnoeuropejskie badania internetu
Anna Meller
Zachodnia prasa poinformowała o planach utworzenia przez IAB Europe ogólnoeuropejskiego panelu badań użytkowników internetu. Projekt miałby być realizowany w większości krajów na Starym Kontynencie. Nieoficjalnie mówi się, że jest dwóch pretendentów do prowadzenia takich badań. Prezes IAB Europe zaprzecza tym doniesieniom. Trzeba jednak przyznać, że pokusa realizowania paneuropejskiego pomiaru jest ogromna. Istnieje też zagrożenie: ogólnokontynentalne badania mogą podciąć skrzydła krajowym firmom badawczym.
Net Track: 7,2 mln internautów w Polsce
Anna Meller
Z badania przeprowadzonego przez SMG/KRC wynika, że od marca do kwietnia br. w Polsce przybyło ok. 200 tys. użytkowników Sieci. W porównaniu z lutym br. dwa miesiące temu zanotowaliśmy przyrost o pół miliona internautów. Polacy najczęściej korzystają z Sieci w domu. Niewielkie zmiany zanotowano w zestawieniu najczęściej odwiedzanych miejsc w Internecie.
Spada liczba internautów w Polsce, wzrasta znajomość portali
Anna Meller
Z badania Interbus przeprowadzonego przez TNS OBOP wynika, że w pierwszym kwartale br. liczba internautów w Polsce wynosiła ok. 6,6 mln osób, co oznacza spadek o 600 tys. w porównaniu z grudniem 2003 roku. Zwiększył się za to wskaźnik znajomości portali i serwisów internetowych. Niewiele zmieniło się jednak w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych witryn.
Internauci w Polsce – wzrost o 0,5%
Anna Meller
W lutym 22,3% Polaków, czyli ok. 6,7 mln osób w wieku od 15 do 75 lat korzystało z Internetu. Oznacza to wzrost o ok. 150 tys. użytkowników w porównaniu z wynikami styczniowymi. Co ciekawe, zwiększa się liczba osób posiadających w domu stałe łącza, a zmniejsza się atrakcyjność połączeń typu dial-up – wynika z badania Net Track przeprowadzonego przez SMG/KRC Poland Media.
USA: ponad 200 milionowa armia internautów
Anna Meller
W Stanach Zjednoczonych 75% obywateli ma dostęp do Internetu, co przekłada się na liczbę 204,3 mln internautów – wskazują badania Nielsen//NetRatings. Co ciekawe, liczba kobiet korzystających z Sieci jest trochę większa od liczby użytkowników płci męskiej.
Jak badać polski Internet?
Anna Meller
Wciąż nierozstrzygnięta jest sprawa publikacji wyników badania PBI, bo zaangażowane strony: firma badawcza Gemius i członkowie Polskiego Badania Internetu nie mogą dojść do porozumienia w kwestii sposobu publikacji pomiaru. Tymczasem Gemius uruchomił nowe badanie gemiusAudience, które będzie pokazywało nie tylko oglądalność witryn, ale również profil społeczno-demograficzny użytkowników. O tym, jak bada się Internet i jakie problemy na tym polu napotyka firma badawcza, opowiada Marcin Pery, wiceprezes zarządu Gemius S.A.
Internet na przełomie roku – lekki wzrost
Anna Meller
Z najnowszego badania Net Track wynika, że 21,8% Polaków w wieku od 15 do 75 lat korzystało z Internetu na przełomie grudnia i stycznia. Tym samym od listopada liczba internautów wzrosła o ok. 100 tys. osób. Najczęściej korzystamy z Sieci w domu, przeglądając strony portali, operatorów telefonii komórkowej, komunikatora Gadu Gadu i wyszukiwarki Google.
Więcej internautów, mniejsza oglądalność portali
Anna Meller
We wrześniu polscy internauci nieznacznie urośli w siłę. Od sierpnia liczba osób korzystających z Sieci wzrosła o 0,7%, czyli 400 tys. osób – wynika z badania Net Track przeprowadzonego przez SMG/KRC Poland Media.
USA: 150 milionów internautów!
Anna Meller
Amerykańscy internauci rosną w siłę. We wrześniu ich liczba wyniosła 150 mln, co jest rekordowym wynikiem w całej historii badań użytkowników Sieci, prowadzonych przez comScore Media Metrix. Najczęściej odwiedzano trzy portale: MSN, AOL oraz Yahoo!
Poprzednia
strona
1
2
Reklama zamknie się za 15 sekund. Przejdź do serwisu »