Porządkowanie menu Start (Windows XP)

Jeżeli często używasz opcji Uruchom w menu Start, warto uporządkować zawarte w tym miejscu polecenia. Jak to zrobić?

Menu Start | Uruchom służy do wykonywania jednowierszowych poleceń i przywoływania aplikacji z określonymi parametrami. Windows zapamiętuje ostatnie wpisy użytkownika. Dzięki temu nie musisz ponownie wstukiwać tych samych poleceń. Zamiast tego możesz skorzystać z automatycznego uzupełniania lub wybrać dane polecenie z listy. W miarę nanoszenia nowych pozycji lista staje się coraz dłuższa, co utrudnia znajdowanie poszukiwanych poleceń.

Środowisko Windows zapamiętuje maksymalnie 26 poleceń wpisywanych w oknie Uruchom, a po przekroczeniu tej liczby nowe polecenia zastępują najstarsze. Ograniczenie jest spowodowane sposobem gromadzenia tych poleceń w Rejestrze - każde mieści się w wartości, której jest przypisana określona litera (alfabet łaciński składa się z 26 liter). Niepożądane polecenia możesz usuwać bezpośrednio w Rejestrze. Przejdź w tym celu do klucza "HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Explorer\RunMRU", zawierającego wartości ciągu. Każdej z nich - oprócz wartości "(Domyślna)" i "MRUList", która określa kolejność wpisów - jest przyporządkowane polecenie w postaci tekstowej. Aby usunąć określony wpis z listy, trzeba zaznaczyć stosowną wartość ciągu i nacisnąć klawisz [Delete]. Zmiana zacznie obowiązywać po zrestartowaniu systemu.

Zobacz również:

  • Ważna informacja dla użytkowników systemu Windows 8.1
  • Menadżer haseł - jaki program warto wybrać i na co zwrócić uwagę
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200