Nieproszone wyszukiwanie
- 11.08.2005, godz. 15:53
Kiedy otworzysz menu "Start | Wyszukaj", znajdziesz tam kilka opcji wyszukiwania - po instalacji pakietu MS Office pojawia się tam m.in. opcja Używając programu Microsoft Outlook. Kilka innych aplikacji także zostawia swój ślad w tym menu. Jeśli rzadko korzystasz z funkcji wyszukiwania i tylko zaśmiecają ci menu - po prostu je usuń.
Funkcje wyszukiwania, pojawiające się w menu Start, można usunąć poprzez modyfikację Rejestru. Otwórz Edytor rejestru ("Start | Uruchom | regedit"), po czym odnajdź klucz:
"HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\
CurrentVersion\Explorer\FindExtensions\Stattic".
Podklucz "ShellSearch" zawiera domyślne ustawienia funkcji wyszukiwania - każda z nich dysponuje własnym podkluczem o określonym numerze. Np. w kluczu 0 znajdziesz wyszukiwanie plików lub folderów, 1 - wyszukiwanie komputerów w sieci, 2 - wyszukiwanie drukarki.
Przyjrzyj się kluczowi "WabFind" - są tam dane na temat wyszukiwania osób w książce adresowej Outlooka. Klucz podklucz 0 klucza "WebSearch" odpowiada zaś za wyszukiwanie w Internecie.
Funkcja wyszukiwania Outlooka znajduje się w obrębie klucza
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\
CurrentVersion\Explorer\FindExtensions\Static\OutlookFind\0"
Jeśli usuniesz ponumerowane klucze, stosowne funkcje zostaną także usunięte z menu Start.
Zmiana w rejestrze dotyczy wszystkich użytkowników systemu. Aby weszła w życie, musisz ponownie uruchomić komputer.
Uwaga: Zalecamy zachowanie kopii kluczy rejestru - kto wie, może kiedyś zapałasz żądzą przywrócenia wyszukiwania?