Brak łączności bezprzewodowej

Pytanie: W firmie funkcjonuje od niedawna sieć WLAN. Po zainstalowaniu w komputerze z systemem Windows XP bezprzewodowej karty sieciowej nie można nawiązać łączności z punktem dostępu. Jakie elementy należałoby po kolei sprawdzić, aby móc korzystać z usług WLAN?

Pytanie: W firmie funkcjonuje od niedawna sieć WLAN. Po zainstalowaniu w komputerze z systemem Windows XP bezprzewodowej karty sieciowej nie można nawiązać łączności z punktem dostępu. Jakie elementy należałoby po kolei sprawdzić, aby móc korzystać z usług WLAN?

Odpowiedź: Najpierw należy sprawdzić sterowniki obsługujące kartę zainstalowaną w pececie. Podejrzewając, że problem tkwi w sterowniku, instalujemy go ponownie (sprawdzając przedtem, czy jest to rzeczywiście właściwy sterownik). Jeśli to nie pomaga, korzystamy z usług kreatora dodawania sprzętu i usuwamy (logicznie), a następnie ponownie instalujemy kartę WLAN.

Jeśli karta WLAN nadal nie może nawiązać łączności z punktem dostępu, należy sprawdzić, czy w komputerze jest włączona usługa Konfiguracja zerowej sieci bezprzewodowej. Aby to sprawdzić, klikamy prawym przyciskiem myszy ikonę Mój komputer i wybieramy opcję Zarządzaj. Wtedy pojawi się okno Zarządzanie komputerem, w którym po lewej stronie identyfikujemy opcję Usługi i aplikacje. Po rozwinięciu wybieramy Usługi - aplet wyświetli po prawej stronie ich listę. Odnajdujemy na niej usługę Konfiguracja zerowej sieci bezprzewodowej. Klikamy dwukrotnie ikonę, na karcie Ogólne odnajdujemy wpis Typ uruchomienia i wybieramy opcję Automatycznie. Na karcie widocznej poniżej klikamy przycisk Uruchom, tak aby w pozycji Stan usługi pojawiła się informacja potwierdzająca uruchomienie tej usługi.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200