Automatyczne uzupełnianie w wierszu poleceń
- 27.07.2005, godz. 16:06
Jak dodać funkcję automatycznego uzupełniania wpisów w wierszu poleceń? Wystarczy zmienić jedną jedyną wartość w Rejestrze.
Aby tego dokonać, musisz być zalogowany w systemie jako Administrator. Otwórz Edytor Rejestru (menu "Start | Uruchom | regedit") i odnajdź klucz
"HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Command Processor" .
W panelu po prawe kliknij prawym przyciskiem myszy wartość DWORD CompletionChar i wybierz "Modyfikuj", po czym nadaj jej wartość 9.
Aby zmiany weszły w życie, niezbędne jest powtórne uruchomienie systemu.
Uruchom wiersz poleceń, wpisz np. cd i pierwszą literę interesującego Cię folderu i wciśnij klawisz Tab. Wyświetli się katalog zaczynający się na wskazaną przez Ciebie literę, po którym możesz poruszać się wciskając klawisz Tab.