Facebook
Twitter
Linkedin
YouTube
Rozwiń
Konferencje
Biblioteka IT
Wiadomości
Tematy
Agile
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
GDPR/RODO
SDN
Sieci
Smart City
Konferencje
Praca w IT
Praca w IT
Badanie AudIT
Archiwum
Prenumerata
E-Seminaria
Gorące tematy:
GDPR/RODO
Państwo 2.0
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Data Center
Agile
Strona główna
Archiwum
Rocznik 2001
Wydanie Raport Top 200 - 2000
Wydanie Raport Top 200 - 2000, 28 maja 2001
prenumerata klasyczna
prenumerata elektroniczna
Top 200
Jak pracuje kapitał w sektorze IT?
Większość firm informatycznych traktuje swoją rolę na rynku jako rolę dilera czy handlowca, nie dostrzegając potencjału innowacyjności, tkwiącego w produktach informacyjnych i lu
Krok do przodu, krok do tyłu
Lokując pieniądze w akcje krajowych firm teleinformatycznych w 2000 roku, częściej można było zarobić niż stracić. Niespodziewane "ochłodzenie" przyniósł początek roku 2001.
Ucieczka od wygodnych przyzwyczajeń
Nigdy dotąd menedżerowie tak źle nie oceniali koniunktury jak w roku 2000, ale też nigdy nie nauczyli się tak wiele z dziedziny zarządzania biznesem.
Obrona przed recesją - skuteczna, lecz kosztowna
Sprawdził się gorszy ze scenariuszy przewidywanych przez nas dwa lata temu: długotrwała recesja gospodarki w końcu dosięgła sektor teleinformatyczny.
Pouczająca lekcja zarządzania
Recesja gospodarcza działa na przedsiębiorstwa jak filtr, który uwydatnia różnice między mocnymi a słabymi firmami.
Zdolności na eksport
W roku 2000 nie przybyło wielu nowych eksporterów usług i produktów informatycznych, ale niektórzy z istniejących od dawna osiągnęli nawet 140% wzrost przychodu z eksportu.
W poszukiwaniu wartości dodanej
W ubiegłym roku dystrybutorzy produktów informatycznych stanęli przed dylematem: czy rozszerzyć zakres swojej oferty, czy raczej poszukać wsparcia kapitałowego
Dostęp mało dostępny
Wśród firm, które można określić przymiotnikiem ''internetowe'', najdłuższą obecnością na rynku mogą się pochwalić te, które zajmują się świadczeniem usług dostępowych do sieci.
Zadrukowany świat
Po okresie dynamicznego wzrostu w poprzednich latach, w roku 2000 sprzedaż drukarek zwiększyła się jedynie o około 11%. Czy ten rok będzie lepszy ?
Integracja i Internet
Firmy szkoleniowe coraz poważniej myślą o rozszerzeniu swojej działalności. Największe wzbogacają ofertę w usługi integratorskie i kursy przez Internet.
Od razu na wielkiej scenie
Ze Zbigniewem Łapińskim, analitykiem Deutsche Bank, rozmawia Iwona D. Bartczak.
Polityka, inwestycje, kasa
Telekomunikacja Polska SA - główny rozgrywający na polskim rynku telekomunikacyjnym - zamierza walczyć z konkurencją i utrzymać 80-proc. udział w rynku telefonii stacjonarnej.
Optymizm na kartki
Dane o stanie finansowym państwa na koniec 2000 r. świdczą o zadowalającym wzroście gospodarki, jednak większość przedsiębiorstwnie przejawia nawet umiarkowanego optymizmu.
Budzenie olbrzyma
Setki firm mają zamiar żyć w Polsce dzięki usługom i sprzedaży przez Internet, ale zaledwie dwie dziesiątki mają wyobrażenie, komu i z jakiego powodu są potrzebne.
Kroniki roku 2000
Rok 2000 potwierdził, jak bardzo szkodliwa jest fascynacja technologią. Potwierdził także, jak bardzo zdrowa jest wiara w sprawdzone od wieków zasady prowadzenia biznesu.
Kaganek na nowo
Większość przedstawicieli branży informatycznej w Polsce nie zdaje sobie jeszcze sprawy, że mogłaby być najważniejszym motorem zmian społecznych i gospodarczych.
Jedni drugich nie cenią
Trudności z wykorzystaniem możliwości V Programu Ramowego Unii Europejskiej pokazały, jak duży rozziew istnieje między działalnością naukową a życiem gospodarczym w Polsce.
Kupić czy wydzierżawić
Za sprawą nowych regulacji prawnych wydawało się, że leasing stanie się popularniejszą formą finansowania zakupu sprzętu komputerowego i oprogramowania.
Paradygmat pisany przez klienta
Dziś w branży wyrobów szybko rotujących nie wystarcza już klasyczny system ERP. Pożądana jest integracja tzw. miejsca kontraktu z klientem i systemów wspomagających biznes.
Energetyka w potrzebie
Przedsiębiorstwa produkujące i dystrybuujące energię zostały wyrwane przez nowe prawo ze stanu beztroski i poddane działaniu rynku.
Na pasku wielkich producentów
Wielcy producenci samochodów, walcząc o klienta z coraz większą determinacją, swoich poddostawców terroryzują wyśrubowanymi wymogami jakościowymi i finansowymi.
Worek sprzeczności
Firmy informatyczne traktują branżę farmaceutyczną z odrobiną zasłużonego cynizmu, ale doceniają jej potencjał rozwojowy, a zatem inwestycji informatycznych.
Braterstwo biznesów
Dla małego i średniego przedsiębiorstwa, w dowolnym miejscu Polski, wielka firma informatyczna nie jest partnerem, bo skala biznesu musi być podobna, aby nawzajem się rozumieć.
Szybciej, taniej, z zyskiem
Dystrybutorzy są w trudnym momencie. Uświadomili sobie, jak newralgiczną sprawą są koszty, ale jeszcze nie zarobili na inwestycje mogące je zredukować bez obniżania satysfakcji klienta.
Strategia pod dyktando technologii
Rok 2000 w technologii informacyjnej polskiej bankowości był przede wszystkim okresem konsumpcji nakładów poniesionych na rozwiązywanie problemu pluskwy milenijnej.
Biznes w fazie unowocześnień
Budownictwo jest jedną z tych starych dziedzin gospodarowania, która - dotąd pewna swego zysku - teraz została zmuszona do usprawnienia zarządzania, jeśli chce go dalej osiągać.
Ku wschodzącym rynkom
Firmy informatyczne cenią klientów stabilnych, najdłużej związanych z rozwiązaniami informatycznymi, i klientów z sektorów, które dopiero rozpoczynają informatyzację.
Konsekwencja pilnie potrzebna
Producenci oprogramowania dla średnich firm zbyt często budują swoją strategię biznesową na uproszczeniach dotyczących opłacalności handlu, usług i wytwórczości w informatyce.
Gorzkie owoce roku 1999
Rynek pakietów dla dużych przedsiębiorstw najsilniej odczuł spadek zainteresowania inwestycjami informatycznymi, klienci rok wcześniej zaspokoili bowiem najpilniejsze potrzeby.
Reklama zamknie się za 15 sekund. Przejdź do serwisu »