Computerworld.pl
Konferencje
Okiem Prezesa
Tematy
Agile
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
GDPR/RODO
SDN
Sieci
Smart City
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Badanie AudIT
Biblioteka IT
Prenumerata
Strefy tematyczne
Alcatel-Lucent Enterprise – rozwiązania IT dla rozwoju biznesu
Check Point Cyberbezpieczeństwo w 2020
Cisco Webex
Commvault - Zintegrowane rozwiązania do backupu danych
Fortinet Bezpieczna praca zdalna
Fortinet Cyberbezpieczeństwo
Google Cloud
HPE GreenLake
HPE Infrastruktura
IBM Security University 2020
IBM Data and AI Virtual Forum Poland
IFS Applications
SAP Analityka Big Data
SUSE Innowacje Open Source dla biznesu
VMware SD-WAN by VeloCloud
×
Szukaj
Konferencje
Wiadomości
CIO Executive
Podcasty
Okiem Prezesa
Wywiady
Badanie AudIT
Biblioteka IT
Praca w IT
Tematy
Agile
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
GDPR/RODO
SDN
Sieci
Smart City
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Strefy tematyczne
Alcatel-Lucent Enterprise – rozwiązania IT dla rozwoju biznesu
Check Point Cyberbezpieczeństwo w 2020
Cisco Webex
Commvault - Zintegrowane rozwiązania do backupu danych
Fortinet Bezpieczna praca zdalna
Fortinet Cyberbezpieczeństwo
Google Cloud
HPE GreenLake
HPE Infrastruktura
IBM Security University 2020
IBM Data and AI Virtual Forum Poland
IFS Applications
SAP Analityka Big Data
SUSE Innowacje Open Source dla biznesu
Prenumerata
Archiwum
Download
Newslettery
Strona główna
Archiwum
Rocznik 2013
Wydanie 01/2013
Wydanie 01/2013, 21 stycznia 2013
Prezentacje firmowe
eSeminarium - InfoLan - W końcu jedno narzędzie do zarządzania IT – od smartfona do serwera!
Centrum danych
Serwerownia, kolokacja czy chmura?
Jakie usługi powinniśmy trzymać w naszej korporacyjnej twierdzy, zamknięte szczelnie przed światem w murach naszych serwerowni? Którym powinniśmy pozwolić wyprowadzić się do dalekich centrów kolokacyjnych i pozwolić na samodzielne życie? Jak poradzimy sobie z gorzkim uczuciem rozłąki, gdy nasze usługi odlecą w chmury? Dobry administrator powinien być na wszystko gotowy.
BIG DATA - jak się do nich dobrać?
Nowe narzędzia analiz oferują możliwość wglądu w olbrzymie wolumeny danych korporacyjnych i zewnętrznych. Wyciąganie istotnych informacji z tych danych - strukturalizowanych i niestrukturalizowanych - było celem IT od czasu pojawienia się baz danych. Dostępne dzisiaj technologie pozwalają na zrealizowanie takich celów.
Internet of Things: miliardy urządzeń, czujników i liczników podłączonych do Sieci
W 2020 roku do globalnej sieci będzie podłączonych nawet 50 mld urządzeń, które w znacznej części będą wymieniać informacje bez ingerencji człowieka. Rozwojem komunikacji M2M (Machine-to-Machine) zainteresowani są zarówno specjaliści, producenci sprzętu, jak i instytucje rządowe oraz agencje wywiadowcze. Znalezienie skutecznych metod agregacji danych i ich późniejszej analizy to jedno z kluczowych wyzwań stojących przed światem IT - zanim "Internet przedmiotów" (Internet of Things) stanie się rzeczywistością.
Serwery, powietrze i woda
Zdaniem części ekspertów systemy chłodzenia serwerów i innego sprzętu IT wykorzystujące ciecz, a nie powietrze, to nieunikniony kierunek rozwoju technologii stosowanych w centrach danych. Na razie jednak nie brakuje barier hamujących popularyzację takich systemów.
Rozwiązania dla MSP
Poczta firmowa - własny serwer czy usługa zewnętrzna
Nie tylko na początku swojego rozwoju każda firma stoi przed wyborem platformy, na jakiej chce oprzeć firmową pocztę. Małe firmy starają się maksymalnie obniżyć koszty. Większe - z odpowiednim budżetem i zapotrzebowaniem na dużą liczbę kont - inwestują w rozwiązania szyte na miarę. Przy wyborze rozwiązania należy brać pod uwagę również opcje konfiguracji, elastyczność, bezpieczeństwo oraz możliwość wielokanałowego dostępu.
Sieci
SDN - sieci sterowane programowo
Biorąc pod uwagę zainteresowanie i inwestycje producentów sprzętu i oprogramowania sieciowego w technologie związane z sieciami sterowanymi programowo, trudno wątpić w ich masowy rozwój. Ale Software Defined Networking jest wciąż technologią niedojrzałą, znajdującą się we wczesnej fazie rozwoju, więc na jej powszechne zastosowania trzeba będzie zaczekać jeszcze przynajmniej kilka lat.
SLA - umowa dobrze skonstruowana
SLA (Service Level Agreement) jest umową negocjowaną pomiędzy dwiema stronami, określającą charakterystykę danej usługi. Jeszcze w latach 90. ubiegłego wieku była u operatorów rzadkością. Wraz z rozwojem oferty usług związanych z transmisją danych i aplikacjami wzrastały wymagania klientów i oczekiwania gwarancji ich poziomu. W rezultacie obecnie większość dostawców oferuje SLA.
Testy i porównania
6 darmowych baz danych z komercyjnymi możliwościami
Darmowe lub open source’owe bazy danych zasilają setki milionów aplikacji na świecie, ale jak efektywne są to technologie i jak są ze sobą porównywalne. Aby znaleźć odpowiedź przetestowaliśmy sześć popularnych darmowych oraz open source: Microsoft SQL Server Express, PostgreSQL, Oracle MySQL, MariaDB, Apache Derby oraz Firebird SQL.
Windows 8 i Server 2012 - tandem do wirtualnych zadań
Jeszcze przed premierą Windows 8 i Windows Server 2012 producent zapewniał, że wprowadzone znaczące zmiany w wyglądzie, obsłudze oraz funkcjonalności spowodują, że użytkownicy szybko się do nich przekonają. I choć kilka miesięcy po debiucie nadal trwa żywiołowa dyskusja na temat wad i zalet tych systemów, to możemy już przyjrzeć się im chłodniejszym okiem.
Świat w sieci
Bajka o smartfonie i serwisie
Za górami, za lasami, pewien książę zapragnął smartfonu. Znalazł więc w internecie dobrą ofertę na supersmartfon pewnego koreańskiego koncernu. Po kilku dniach wyjął z pudełka oryginalnie zapakowany telefon, włączył, zaczął konfigurować i ... Tu niestety bajka się kończy, i to nie tylko dlatego, że nie było żadnego księcia, a w jego rolę wcielił się sam autor.
Reklama zamknie się za 15 sekund. Przejdź do serwisu »