Computerworld.pl
Konferencje
Okiem Prezesa
Tematy
Agile
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
GDPR/RODO
SDN
Sieci
Smart City
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Badanie AudIT
Biblioteka IT
Prenumerata
Strefy tematyczne
Alcatel-Lucent Enterprise – rozwiązania IT dla rozwoju biznesu
Check Point Cyberbezpieczeństwo w 2020
Cisco Webex
Commvault - Zintegrowane rozwiązania do backupu danych
Fortinet Bezpieczna praca zdalna
Fortinet Cyberbezpieczeństwo
Google Cloud
HPE GreenLake
HPE Infrastruktura
IBM Security University 2020
IBM Data and AI Virtual Forum Poland
IFS Applications
SAP Analityka Big Data
SUSE Innowacje Open Source dla biznesu
VMware SD-WAN by VeloCloud
×
Szukaj
Konferencje
Wiadomości
CIO Executive
Podcasty
Okiem Prezesa
Wywiady
Badanie AudIT
Biblioteka IT
Praca w IT
Tematy
Agile
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
GDPR/RODO
SDN
Sieci
Smart City
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Strefy tematyczne
Alcatel-Lucent Enterprise – rozwiązania IT dla rozwoju biznesu
Check Point Cyberbezpieczeństwo w 2020
Cisco Webex
Commvault - Zintegrowane rozwiązania do backupu danych
Fortinet Bezpieczna praca zdalna
Fortinet Cyberbezpieczeństwo
Google Cloud
HPE GreenLake
HPE Infrastruktura
IBM Security University 2020
IBM Data and AI Virtual Forum Poland
IFS Applications
SAP Analityka Big Data
SUSE Innowacje Open Source dla biznesu
Prenumerata
Archiwum
Download
Newslettery
Strona główna
Archiwum
Rocznik raportów 2012
NetWorld Guide 09/2012
NetWorld Guide 09/2012, 17 września 2012
White Papers
Networld Guide: Komunikacja IP
(pdf)
Komunikacja IP
Ewolucja komunikacji w firmie
Wraz z początkiem XXI wieku nastąpił dynamiczny rozwój technologii komunikacyjnych używanych w biznesie. Tradycyjne systemy TDM zaczęły być wypierane przez centrale IP PBX. Nową sytuację dostrzegli usługodawcy, którzy rozpowszechnili model usług hostowanych, oraz tych realizowanych w "chmurze". Obecnie firmy z każdego sektora gospodarki mogą dostosować optymalne dla siebie rozwiązanie komunikacyjne, oferujące najlepszy stosunek ceny do możliwości.
Unified Communications - komunikacja coraz atrakcyjniejsza
Głównymi czynnikami prowadzącymi do wzrostu popytu na systemy UC są kwestie finansowe (perspektywa znacznych oszczędności po przejściu na IP) oraz rozwój usług abonamentowych typu CaaS (Communications-as-a-Service).
Komunikacja IP w mobilnej firmie
Biznes szybko zaadaptował nowoczesne rozwiązania mobilne do realizacji własnych potrzeb. Stała łączność z internetem i łatwy dostęp do wewnętrznych zasobów firmy to jedne z głównych wymogów stawianych współczesnym smartfonom, tabletom i laptopom. Popularność zdobywają aplikacje MDM, pozwalające zarządzać flotą urządzeń przenośnych. Przełomem może okazać się nadchodząca era sieci komórkowych LTE, całkowicie opartych na technologii IP.
Komunikacja jako usługa - połączmy się w chmurze
Dostępnymi w chmurze usługami komunikacyjnymi zaczynają się interesować firmy małe i duże, z różnych branż. Usługi Communications as a Service (CaaS), znane także pod nazwą Hosted Communications, pozwalają na uruchomienie VoIP (Voice Over IP) lub Unified Communications (UC) bez konieczności zakupu i zarządzania dedykowanym sprzętem i oprogramowaniem.
Systemy wideokonferencyjne a rozwój biznesu
Systemy wideokonferencyjne wciąż nie są sprzedawane jako produkt masowy, ale wzrost ruchu wideo w globalnej sieci świadczy, że ich popularyzacja jest tylko kwestią czasu. Zarówno UC, jak i usługi cloud computing sprzyjają popularyzacji wideokonferencji. Pojawia się pytanie, czy lub w jaki sposób można je wykorzystać do zwiększenia korzyści biznesowych?
Reklama zamknie się za 15 sekund. Przejdź do serwisu »