Computerworld.pl
Konferencje
Okiem Prezesa
Tematy
Agile
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
GDPR/RODO
SDN
Sieci
Smart City
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Badanie AudIT
Biblioteka IT
Prenumerata
Strefy tematyczne
Akamai - Security
Alcatel-Lucent Enterprise – rozwiązania IT dla rozwoju biznesu
Check Point Cyberbezpieczeństwo w 2020
Cisco Webex
Commvault - Zintegrowane rozwiązania do backupu danych
Fortinet Bezpieczna praca zdalna
Fortinet Cyberbezpieczeństwo
Google Cloud
HPE GreenLake
HPE Infrastruktura
IBM Security University 2020
IBM Data and AI Virtual Forum Poland
IFS Applications
SAP Analityka Big Data
SUSE Innowacje Open Source dla biznesu
VMware SD-WAN by VeloCloud
×
Szukaj
Konferencje
Wiadomości
CIO Executive
Podcasty
Okiem Prezesa
Wywiady
Badanie AudIT
Biblioteka IT
Praca w IT
Tematy
Agile
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
GDPR/RODO
SDN
Sieci
Smart City
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Strefy tematyczne
Alcatel-Lucent Enterprise – rozwiązania IT dla rozwoju biznesu
Check Point Cyberbezpieczeństwo w 2020
Cisco Webex
Commvault - Zintegrowane rozwiązania do backupu danych
Fortinet Bezpieczna praca zdalna
Fortinet Cyberbezpieczeństwo
Google Cloud
HPE GreenLake
HPE Infrastruktura
IBM Security University 2020
IBM Data and AI Virtual Forum Poland
IFS Applications
SAP Analityka Big Data
SUSE Innowacje Open Source dla biznesu
Prenumerata
Archiwum
Download
Newslettery
Strona główna
Archiwum
Rocznik raportów 2009
NetWorld Guide 09/09
NetWorld Guide 09/09, 14 września 2009
Komunikacja IP
IP potrzebne od zaraz
Dualny model przesyłania głosu (sieci z komutacją łączy) i danych (sieci pakietowe) staje się uciążliwy dla wielu firm, szczególnie w niepewnych czasach recesji gospodarczej. Koszty ponoszone na utrzymanie infrastruktury oraz niezbędną grupę specjalistów często nie mają szans się zwrócić. Dobrze przemyślana inwestycja w VoIP (telefonia IP), trwale integrująca firmę z internetem, niesie bogaty wachlarz usług (Web 2.0, blogi, budowanie społeczności, interaktywność) mogących przynieść wymierne korzyści biznesowe.
Wykorzystać nowe możliwości
Infrastruktura IP wraz z szerokopasmowym łączem dostępowym do internetu pozwala firmie zmienić dotychczasowy model biznesowy i otworzyć nowy rozdział w kontaktach z klientami lub pracownikami rozlokowanymi po całym świecie. Wśród usług IP o największym potencjale rozwoju wymienia się wideokonferencje i centra obsługi klienta (call/contact centers). Z niszy powoli wychodzi także telewizja interaktywna (IPTV), która może przynieść zyski zarówno operatorom, jak i przedsiębiorstwom.
UC - w jedności siła
Większość nowoczesnych rozwiązań komunikacji IP jest elementem złożonego systemu, określanego przez rynek jako unified communications (UC). Analitycy spółki Gartner umieścili grupę rozwiązań UC wśród dziesięciu strategicznych technologii 2009 r. Według innej firmy badawczej - Wainhouse Research - za 4 lata rynek produktów i usług unified communications będzie wart 13,4 mld USD, przy rocznej dynamice wzrostu na poziomie 19%.
Niełatwa ochrona systemów UC
Myśląc o zunifikowanej komunikacji, przede wszystkim myśli się o dostępności usług i ich jakości, spychając bezpieczeństwo na plan dalszy. Tymczasem, jak potwierdzają badania, bezpieczeństwo VoIP, komunikatorów, multimedialnych usług mobilnych przekłada się bezpośrednio na wymienione kryteria biznesowe. Usługi UC (unified communications), jeżeli spojrzeć na nie bez emocji i z dystansem, niewiele różnią się pod względem zagrożeń i metod ochrony od innych usług operujących w szerokim zakresie modelu OSI.
Reklama zamknie się za 15 sekund. Przejdź do serwisu »