Facebook
Twitter
Linkedin
YouTube
Rozwiń
Konferencje
Biblioteka IT
Wiadomości
Tematy
Agile
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
GDPR/RODO
SDN
Sieci
Smart City
Konferencje
Praca w IT
Praca w IT
AudIT
Archiwum
Prenumerata
E-Seminaria
Gorące tematy:
GDPR/RODO
Państwo 2.0
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Data Center
Agile
Strona główna
Archiwum
Rocznik 2006
Wydanie 26-2006
Wydanie 26-2006, 26 czerwca 2006
prenumerata klasyczna
prenumerata elektroniczna
Wiadomości
Administracja w sidłach e-podpisu
16 sierpnia br. powinien wejść w życie zapis ustawy o podpisie elektronicznym, zgodnie z którym wszystkie jednostki administracji publicznej będą zobligowane do przyjmowania podań, dokumentów i formularzy w postaci elektronicznej.
Mulisty e-podpis
W obszarze legislacji i technologii dotyczącej podpisu elektronicznego oraz dokumentów elektronicznych od lat toczone są - nieprowadzące do żadnych konkluzji - dyskusje dotyczące faktów.
Duch przedsiębiorczości
Z Peterem Petersem, partnerem w polskim biurze McKinsey & Company, rozmawia Antoni Bielewicz.
Microsoft bez ikony
Microsoft nawet jeśli znacząco nie zmieni polityki, to z pewnością nie będzie już tą samą firmą po odejściu Billa Gatesa. Jest mało prawdopodobne, aby obecny prezes i główny "showman" Steve Ballmer czy Ray Ozzie (następca Billa Gatesa na stanowisku naczelnego architekta oprogramowania) stali się tak silnymi symbolami nie tylko amerykańskiego koncernu, ale właściwie całej ery w informatyce.
Gates osiągnął wszystko
Z Januszem Filipiakiem, założycielem i prezesem Comarch SA, rozmawia Antoni Bielewicz.
Wyszehradzki trójkąt SAP
SAP utworzył nową regionalną jednostkę organizacyjną - SAP CE, do której należą: Czechy, Polska, Słowacja i Węgry.
Europa walczy z cyfrowym wykluczeniem
Ministrowie państw Unii Europejskiej, państw kandydujących i krajów EFTA podpisali w Rydze deklarację dotyczącą działań w zakresie walki z tzw. wykluczeniem cyfrowym (digital divide).
Wasko i Hoga.pl łączą się
Ostatniego dnia czerwca odbędą się walne zgromadzenia akcjonariuszy firm Wasko i Hoga.pl, które mają przegłosować ich połączenie.
System zarządzania złożami w KGHM
Zarząd KGHM ponownie rozważa możliwość wdrożenia systemu informatycznego wspomagającego procesy produkcyjne.
Nowe, polskie wersje systemów SSA Global
SSA Global, którą przejął niedawno Infor Global Solutions, chce aktywniej działać na rynkach europejskich.
Technologie
Integracja z separacją
Systemy pamięci masowych coraz trudniej odróżnić od platform serwerowych. Za kilka lat całe centrum danych będzie zbiorem kart usługowych w jednej obudowie.
Windows Vista: dobre i złe wieści
Pracując nad Windows Vista, Microsoft postawił na bezpieczeństwo i możliwości zarządzania. Odbyło się to jednak kosztem wygody użytkownika.
Nadrabianie zaległości
Intel nie odpuszcza AMD. Procesory Xeon Woodcrest z 16 MB pamięci podręcznej zadebiutują wkrótce w serwerach Della, Fujitsu-Siemens, HP i IBM. Są też nowe serwery z układami Itanium.
Europejski telesojusz
Połączone działy sieciowe Siemensa i Nokii tworzą gracza ustępującego przychodami jedynie Ericssonowi i Alcatel/Lucent.
Dyskrecja na liście wymagań
Szpiegostwo przemysłowe jest w Polsce traktowane jak niecodzienna sensacja, gdy tymczasem "zbieranie informacji" o konkurencji stało się nagminne.
Zarządzanie
Idea po latach
Po kilku latach przycichła wrzawa towarzysząca wdrożeniom systemów CRM. Nie oznacza to jednak rezygnacji z zamiarów informatyzacji procesów obsługi klienta. Wprost przeciwnie, przedsiębiorstwa, które kilka lat temu wdrożyły systemy CRM, zabierają się dziś do ich udoskonalania.
Piętnaście cech podstawowych
W poprzednim artykule przyglądaliśmy się pojęciu centrów i całości - kluczowym elementom teorii Alexandera. W niniejszym zajmiemy się jakością systemów.
Konteksty
Moce na życzenie
Gridy otoczone są wciąż akademickim nimbem tajemniczości i magii. To nie sprzyja upowszechnianiu się komercyjnych zastosowań tej technologii. Na rynku zaczynają pojawiać się jednak proste, specjalizowane rozwiązania dostępne również dla niewielkich firm. Dzięki nim może wzrosnąć rynkowa popularność gridu.
Myślenie - ludzka rzecz
Z prof. Edwardem Nęcką, specjalistą w dziedzinie twórczości, inteligencji i poznania, wykładowcą na Uniwersytecie Jagiellońskim i w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, rozmawia Andrzej Gontarz.
Punkt widzenia
Bo każdy pijak, to złodziej
Ministerstwo Kultury uraczyło nas ostatnio projektem nowelizacji ustawy o prawach autorskich, w świetle czego każdy posiadacz nagrywarki CD lub DVD to przestępca.
Ulica Stodolna
Wynikiem nie tak dawnego znowu podziału Czechosłowacji na dwa państwa było m.in. to, że miasto Ostrawa znalazło się nagle w samym kącie kraju, wciśnięte między granice z Polską i Słowacją.
Reforma księgowa
Pani Minister Finansów! Obserwując z troską, jak wyglądają w polskich organizacjach projekty informatyczne, zauważyłem, że przedsiębiorstwa zwlekają z wprowadzeniem pewnych działań i narzędzi ze świata IT, nie potrafiąc wymierzyć korzyści.
Wyprzedaż biurokracji
Wracając pamięcią do ubiegłych lat, wtedy gdy przeglądam czasami stare felietony szukając jakiegoś odnośnika, mam wrażenie, że właściwie całe to pisanie nie ma żadnego sensu.
Temat tygodnia
Szersza perspektywa
Z pewną emfazą można by powiedzieć, że najsłabszym elementem komputera stał się człowiek. Wydajna, skuteczna i przyjazna interakcja z nim to jedno z największych wyzwań, przed jakimi stoi dziś informatyka.
Outsourcing
Wsparcie i innowacje
Outsourcing IT to nie tylko oszczędności i redukcje zatrudnienia. Dziś outsourcing stwarza także możliwość kreowania nowej wartości biznesowej: innowacyjnych produktów i usług.
Najpopularniejsze
10 opcji bezpłatnego przechowywania danych w chmurze
Prawidłowa konfiguracja BIOS - jak to zrobić?
32 czy 64-bity? Wybieramy wersję Windows
6 wersji systemu Windows 10. Sprawdź, którą wybrać
USB 3.0 - czym się różni od poprzednika
System informatyczny ZUS po 20 latach czekają wielkie zmiany
Biblioteka IT
Pobierz
Virtual Data Center – pierwsza instalacja flexible cloud w Polsce
Mówiąc o rozwiązaniach cloudowych, nie mamy na myśli rewolucji. Są one powszechnie znane, a liczba ich użytkowników z roku na rok wzrasta. Mimo to, wielu klientów do dnia dzisiejszego nie odnalazło swojego miejsca w chmurze. Powód? Obawy związane z bezpieczeństwem danych oraz problemy z migracja wynikające z ograniczeń, jakie narzucają na użytkownika dostępne na rynku rozwiązania. Klienci, którzy decydują się na migracje do chmury, zazwyczaj zmuszeni są korzystać z gotowych, prekonfigurowanych usług, które wiążą się z zakupem dodatkowych licencji, bądź modyfikacja wykorzystywanych aplikacji. Platforma Virtual Data Center została stworzono z myślą o przedsiębiorstwach, które od dostawcy chmury oczekują czegoś więcej – w pełni elastycznej i bezpiecznej platformy, która dostosuje się do ich indywidualnych potrzeb.
IFS Rozwiązania dla elastycznych przedsiębiorstw
Borykasz się z pojawieniem się na rynku nowych, konkurencyjnych firm? Rozszerzasz działalność na kolejne kraje i musisz zadbać o to, by Twój globalny łańcuch dostaw spełniał wymagania nowych przepisów? A może szukasz sposobu zdywersyfikowania działalności firmy i rozszerzenia jej np. o usługi serwisowe? Jedno jest pewne – Twoja firma musi działać w możliwie najbardziej elastyczny sposób, by móc wyjść naprzeciw codziennym wyzwaniom. System IFS Applications oferuje lepszy wgląd w działalność firmy dzięki dostępnemu w każdej chwili przeglądowi zachodzących w przedsiębiorstwie procesów. Co więcej, technologia IFS Applications umożliwia prawdziwą elastyczność operacyjną i wzrost wartości firmy.
IFS Zarządzanie serwisem
Rozwiązanie IFS Zarządzanie Serwisem zapewnia najlepsze wsparcie programowe usługodawcom serwisowym. Serwis w terenie, w warsztacie lub zakładzie, serwis elementów infrastruktury czy obiektów liniowych, w wyniku zgłoszenia klienta lub dla planowanych przeglądów – wielofunkcyjność rozwiązania IFS Zarządzanie Serwisem sprawia, że jest ono liderem w tej dziedzinie. Rozwiązanie firmy IFS zapewnia zaawansowaną obsługę cyklu eksploatacyjnego, dzięki niepotrzebne stają się programy trzecie, notatki czy papiery. Kompleksowe zarządzanie obsługą serwisową obejmuje automatyzację i usprawnienie procesów, zarządzanie budżetem oraz optymalizację wykorzystania zasobów przy równoczesnym spełnieniu wymagań klientów. Rozwiązanie jest proste w obsłudze i jednocześnie wszechstronne.
×
Ta strona używa cookies.
Można zmienić ich ustawienia w przeglądarce. Dowiedz się więcej o naszej
Polityce ciasteczek
.
Reklama zamknie się za 15 sekund. Przejdź do serwisu »