tp.internet przeznaczy 500 mln zł na inwestycje

Spółka tp.internet, będąca własnością TPSA, oficjalnie rozpoczęła swoją działalność podczas kieleckich Targów Technologii Internet i Intranet, które odbyły się pod koniec października br.

Spółka tp.internet, będąca własnością TPSA, oficjalnie rozpoczęła swoją działalność podczas kieleckich Targów Technologii Internet i Intranet, które odbyły się pod koniec października br. Do końca br. liczba zatrudnionych w spółce pracowników ma przekroczyć 60 osób. Sławomir Kulągowski, prezes tp.internet, nie ujawnił, jaki budżet jest przewidziany na działalność spółki w przyszłym roku. Określił jedynie docelowy poziom planowanych wydatków w perspektywie trzyletniej, które wyniosą 500 mln zł. "W tym czasie całkowite inwestycje w polskiej branży internetowej wyniosą ponad półtora miliarda złotych" - uważa Sławomir Kulągowski.

Pieniądze na inwestycje przeznaczone zostaną głównie na rozwój bazy sieciowej, usług dodanych, a także przejęcia dostawców Internetu. Nieoficjalnie mówi się, że tp.internet prowadzi rozmowy z kilkoma potencjalnymi partnerami.

W pierwszym etapie spółka skoncentruje się na oferowaniu usług opartych na zasobach serwerowych (poczty elektronicznej i WWW), a także dostępu do Internetu w znacznie bardziej zróżnicowanej skali jakości i ceny, niż jest to możliwe w obecnej ofercie Telekomunikacji Polskiej. Tp.internet przejmie część usług od TPNet-u. W przyszłym roku, spółka zamierza otworzyć własny portal internetowy (obecnie dostępny jest jedynie prosty serwis informacyjny http://www.tpi.pl) oraz oferować usługi związane z handlem elektronicznym i outsourcingiem aplikacji sieciowych.

Sławomir Kulągowski deklaruje chęć współpracy z firmami internetowymi, upatrując swoją główną konkurencję w Internet Partners, Elektrimie i Netii Telekom. "Pragniemy być główną siłą napędową rozwoju usług handlu elektronicznego w Polsce" - mówi.

Tp.internet ma zamiar obsługiwać zarówno klientów indywidualnych, jak i duże korporacje. W 2002 r., wielkość rynku internetowego w Polsce przedstawiciele firmy szacują na prawie 1 mld USD, z czego 80% ma przypadać na klientów korporacyjnych. W usługach dostępowych tp.internet zamierza wykorzystywać rozwiązania bezprzewodowe, jak i te bazujące na urządzeniach końcowych nie będących komputerami PC.