mySAP Retail w sieci sklepów "Żabka"
- Józef Muszyński,
- 12.11.2001, godz. 10:22
Żabka Polska - sieć placówek handlu detalicznego - jako pierwsza firma w Polsce wdrożyła rozwiązanie mySAP Retail do obsługi ogólnopolskiej sieci sklepów "Żabka".
Żabka Polska - sieć placówek handlu detalicznego - jako pierwsza firma w Polsce wdrożyła rozwiązanie mySAP Retail do obsługi ogólnopolskiej sieci sklepów "Żabka".
W projekcie oprócz SAP Polska uczestniczyły także dwie firmy wrocławskie: IMG - wdrażająca system mySAP Retail i Computer Communication Systems (CCS) - integrator i dostawca platformy sprzętowej oraz twórca systemu komunikacyjnego.
W ramach pierwszego etapu wdrożono: rachunkowość finansową, zarządzanie majątkiem trwałym i środkami finansowymi, rachunki (kosztów pośrednich, centrów zysku, wyników i segmentów rynku) oraz moduły logistyczne dla handlu detalicznego. MySAP Retail został zintegrowany z zewnętrznym systemem obsługującym centrum logistyczne oraz systemami obsługującymi sklepy "Żabka".
W dalszych etapach będą wdrażane kolejne komponenty pakietu mySAP.com, w tym m.in. elementy zarządzania magazynem oraz planowane jest rozpoczęcie implementacji hurtowni danych SAP Business Information Warehouse.
Platformę sprzętową dla systemu tworzy sześć serwerów serii IBM RS/6000. Na potrzeby centralnego składowania zbudowano sieć transmisji o przepustowości 1 Gb/s.
Kluczowym elementem wdrożonego systemu jest rozległa sieć transmisji danych i korespondencji pocztowej pomiędzy sklepami "Żabka" a centralą firmy, zbudowana przez firmę CCS. Składa się ona z sieci lokalnej w centrali firmy w Poznaniu oraz rozległej: pomiędzy centralą, centrum dystrybucji a sklepami. Sieć WAN jest wykorzystywana do automatycznego transferu danych ze sklepów do centrali i korespondencji pocztowej między tymi placówkami a centralą. W celu zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa wdrożony został system dostępu oparty na urządzeniach firmy Cisco.